تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۶۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل جمعیت هلال احمرخوزستان:
لزوم مهار آسیب‌های روانی و اجتماعی در هنگام بروز بلایا
افرادی که در معرض حوادث و بلایا قرار می گیرند نیاز به دلجویی و رسیدگی دارند؛ بسیاری از افراد نمی دانند پس از بروز حادثه چگونه با فرد آسیب دیده یا خانواده وی برخورد کنند
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: آسیب های روانی و اجتماعی در هنگام بروز حوادث و بلایای احتمالی باید مهار شود.

علی خدادادی بیان کرد: انسان ها همواره در برابر حوادث آسیب پذیر بوده و هستند، اما معمولا به آسیب های روانی و اجتماعی حوادث کمتر توجه می شود و خانواده های قربانیان را در معرض آسیب بیشتر قرار می دهد.

وی می افزاید: افرادی که در معرض حوادث و بلایا قرار می گیرند نیاز به دلجویی و رسیدگی دارند؛ بسیاری از افراد نمی دانند پس از بروز حادثه چگونه با فرد آسیب دیده یا خانواده وی برخورد کنند.

خدادادی گفت: به منظور رسیدگی دقیق به سلامت روحی و روانی وضعیت افراد آسیب دیده، تیم های به نام سحر (ساماندهی حمایت های روانی-اجتماعی در بلایا) تشکیل شده و آموزش های لازم را در نحوه برخورد و رسیدگی به افراد آسیب دیده فراگرفته اند.

وی افزود: در هنگام بروز حادثه به دلیل وارد شدن استرس بسیار زیاد به افراد، امدادگران تیم های سحر باید تمرکز خود را حفظ کنند و در صورت واکنش تند اطرافیان هرگز نباید در پی مقابله باشند.

خدادادی گفت: در پی تفاهم نامه سازمان مدیریت بحران با جمعیت هلال احمر، تیم های سحر به تازگی در خوزستان تشکیل شد.

وی افزود: نخستین کارگاه آموزشی منطقه ای با حضور استان های خوزستان ، ایلام و لرستان به میزبانی خوزستان در بهمن امسال تشکیل شد.
:
:
:
آخرین اخبار