تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۱۴۷۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار بهبهان :
نرگس‌زار بهبهان ثبت جهانی می‌شود
باید از مزرعه گل‌های نرگس در شهرستان بهبهان حمایت شود و همچنین علاوه بر این‌که از گل‌های نرگس به کل کشور صادر کنیم ، به خارج از کشور هم صادر شود
فرماندار بهبهان گفت: باید از مزرعه گل‌های نرگس در شهرستان بهبهان حمایت شود و همچنین علاوه بر این‌که از گل‌های نرگس به کل کشور صادر کنیم ، به خارج از کشور هم صادر شود.

حسین ملک‌خدایی اظهار داشت: باتوجه به این‌که در نرگس‌زار بهبهان، یکی از مرغوب‌ترین گل‌های نرگس تولید می‌شود، سال‌گذشته برای نخستین‌بار در جشنواره گل نرگس در شهرستان بهبهان، معاون سازمان میراث فرهنگی کشور را دعوت کردیم و در آن جشنواره، نرگس‌زار بهبهان را ثبت‌ملی کردیم.

وی افزود: در حال‌حاضر در کلان‌شهر تهران برای فروش نرگس بهبهان شعبه داریم، ولی  تدابیری اندیشیده شده است که از مزرعه گل نرگس در شهرستان بهبهان به عنوان یک نماد فرهنگی، به تمام نقاط کشور، گل نرگس صادر کنیم.

ملک‌خدایی با اشاره به تدابیری که برای معرفی گل‌های نرگس اندیشیده شده کرد: هم‌اکنون در مزرعه گل‌های نرگس عصاره گل‌های نرگس گرفته می‌شود و از آن‌ عطرهای مرغوب و خوشبو درست می‌شود.‌

فرماندار بهبهان گفت: چندین میلیون شاخه گل نرگس در شهرستان بهبهان تولید می‌شود که امسال تاکنون حدود 9میلیون شاخه گل نرگس در شهرستان بهبهان تولید شده‌است.

ملک‌خدایی در پایان عنوان کرد: از امروز در نرگس‌زار بهبهان جشنواره ویژه‌ای برگزار می‍‌شود و از شخصیت‌های استانی هم دعوت به‌عمل آمده است؛ این جشنواره به مدت 3 روز برقرار است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار