تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۱۴۸۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر پژوهشی دانشگاه خبر داد:
راه‌اندازی اولین مرکز فناوری کشاورزی در دانشگاه رامین
تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین و پارک علم و فناوری خوزستان منعقد شده است تا در آینده نزدیک مرکز فناوری‌های کشاورزی در دانشگاه راه‌اندازی شود
مدیر پژوهشی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با اشاره به این‌که هدف از تأسیس دفتر خلاقیت و نوآوری در این دانشگاه سوق‌دادن دانشجویان به سوی تولید فناوری است، گفت: در حال آماده‌سازی مرکز فناوری کشاورزی دانشگاه تا سال آینده هستیم.

دکتر منصور غنیان در خصوص افتتاح دفتر خلاقیت و نوآوری در این دانشگاه، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین و پارک علم و فناوری خوزستان منعقد شده است تا در آینده نزدیک مرکز فناوری‌های کشاورزی در دانشگاه راه‌اندازی شود؛ افتتاح دفتر خلاقیت و شکوفایی به‌صورت رسمی اولین قدم در این راستا و به تبع آن برگزاری برنامه‌های ایده‌پردازی و استارت‌آپ‌ ویکند خواهد بود.

وی تصریح کرد: در ابتدا هدف دانشگاه راه‌اندازی یک مرکز رشد بود اما با توجه به شرایط جدید مسئولان دانشگاه به این نتیجه رسیدند که مرکز فناوری به‌عنوان شکل به‌روزتر مراکز رشد سابق، در دانشگاه راه‌اندازی شود. اکنون در حال تجهیز و آماده‌سازی مکانی برای راه‌اندازی این مرکز تا تابستان سال آینده هستیم.

مدیر پژوهشی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان با برشمردن اهداف تأسیس این دفتر، افزود: هدف از راه‌اندازی دفتر خلاقیت و نوآوری سوق‌دادن دانشجویان به سوی تولید فناوری و ارتباط با صنعت است و اجرای تحقیقات مشترک با بخش صنعت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را به‌دنبال دارد.

غنیان ابراز امیدواری کرد که با انجام فعالیت‌های مؤثر در این دفتر هم از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشجویان و صاحبان ایده در حوزه کشاورزی، با تجمیع فعالیت‌ها در شرکت‌های زیرمجموعه دفتر خلاقیت و فناوری، اولین مرکز فناوری کشاورزی کشور سال آینده در این دانشگاه تأسیس شود.

وی با بیان این‌که دفتر خلاقیت و نوآوری رابط میان دانشگاه و پارک علم و فناوری است و همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترک دانشگاه و پارک از طریق این دفتر امکان‌پذیر است، تصریح کرد: این دفتر شورایی متشکل از افراد ذی‌نفع خواهد داشت و در این شورا فناوری‌ها و ایده‌های کارآفرینی بررسی و تا سقف مشخصی توسط پارک علم و فناوری حمایت مالی خواهد شد.

مدیر پژوهشی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان اضافه کرد: همچنین دانشگاه از ایده‌های برتر حمایت‌های معنوی انجام می‌دهد؛ آن‌دسته از ایده‌هایی که به مرحله عملیاتی برسند به کسب‌وکارهایی تبدیل خواهند شد که در آینده می‌توانند در مرکز فناوری کشاورزی دانشگاه فعالیت کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار