تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۱۵۰۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با کمک 245 میلیون تومانی خیر ماهشهری
مجهزشدن بیمارستان ماهشهر به دستگاه‌های پیشرفته
بیمارستان حاجیه نرگس معرفی این شهرستان به دستگاه‌های پیشرفته تشخیصی طبی آزمایشگاهی مجهز شد
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر گفت: بیمارستان حاجیه نرگس معرفی این شهرستان به دستگاه‌های پیشرفته تشخیصی طبی آزمایشگاهی مجهز شد.

علیرضا قدری امروز اظهار کرد: آزمایشگاه بیمارستان حاجیه نرگس معرفی به عنوان تنها بیمارستان دولتی ماهشهر به دستگاه‌های پیشرفته «اتوانالایزر» و «سل‌کانتر» مجهز شد.

وی افزود: پس از پیگیری‌های فراوان و بررسی نیازسنجی این بیمارستان با برگزاری جلسه با خیران شهرستان موفق به خریداری دستگاه‌های اتوآنالایزر و سل‌کانتر توسط «عبدالمحمد قمری» خیر طرح تحول نظام سلامت با هزینه‌ای بالغ بر 2 میلیارد و 450 میلیون ریال شدیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر با بیان اینکه دستگاه اتوآنالایزر مختص بخش بیوشیمی است و به عنوان یک بخش پایه در آزمایشگاه به شمار می‌رود، تصریح کرد: این دستگاه دارای جایگاه بسیار مهمی در آزمایشگاه است.

قدری ادامه داد: با خریداری و نصب این دستگاه که برای کاربرد و انجام کلیه آزمایشات روتین و اختصاصی لازم و ضروری برای شیفت‌های صبح و شب و آزمایشات اورژانسی بوده باعث تسریع در تشخیص دقیق، دقت و کاهش زمان قابل توجه جواب‌دهی، کسب رضایت بالای کادر درمان و مراجعان شده است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه سل‌کانتر ویژه بخش هماتولوژی است که برای انجام آزمایشات CBC و اندازه‌گیری پارامترهای خونی از جمله wBC-Hb-PLT- در تشخیص انواع بیماری‌ها مانند کم‌خونی، سرطان‌ها و ... کاربرد دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر در پایان گفت: هم‌راستا با اهداف امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت و با همت عالی و سعه صدر نیکوکاران توانستیم گام‌های بزرگ و برجسته‌ای در راستای خدمت‌رسانی به مردم برداریم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار