تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۱۵۰۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روزشمار انقلاب اسلامی در خوزستان
13 بهمن؛ اجتماع بزرگ مردم بهبهان در مسجد امامزاده حیدر
انقلاب اسلامی ایران به دلیل فراوانی رویدادهایش، زنده و جاری بودن ماهیت آن‌ها و همچنین پیوند این رویدادها و وقایع با زندگی امروز و حال جامعه، یکی از موضوعات مهم مباحث تاریخی ـ سیاسی است
انقلاب اسلامی ایران به دلیل فراوانی رویدادهایش، زنده و جاری بودن ماهیت آن‌ها و همچنین پیوند این رویدادها و وقایع با زندگی امروز و حال جامعه، یکی از موضوعات مهم مباحث تاریخی ـ سیاسی است.

با توجه به لزوم انعکاس وقایع این رویداد مهم تاریخی، بر آن شد تا "روز شمار انقلاب اسلامی در خوزستان" را با هدف مشخص شدن سهم عمده مردم خوزستان در پیشبرد و شتاب بخشیدن به پیروزی انقلاب اسلامی منتشر کند.

جمعه، 13 بهمن 1357

آبادان ـ امروز و به دنبال ورود آیت‌الله خمینی، در آبادان، هزاران تن در ورزشگاه شهر، گرد هم آمدند و به سخنرانی و نیز متن سخنرانی امام(ره) در بهشت زهرای تهران گوش دادند.

اهواز ـ امروز گروه‌هایی از مردم اهواز در حسینیه اعظم شهر تجمع کردند و سپس به راهپیمایی آرام دست زدند.

بهبهان ـ کاظم نهائی جوانی که 20 روز قبل در تیراندازی ماموران انتظار بهبهان مجروح شده و در بیمارستان جندی شاپور اهواز بستری بود، نیمه شب (پنجشنبه) در گذشت. جنازه این شهید به بهبهان حمل شد و در ساعت 9 صبح جمعه در حالی که حدود 50 هزار نفر از مردم در مراسم تشییع او شرکت داشتند به گورستان احمدآباد به خاک سپرده شد.

با فوت کاظم نهائی، عده شهیدان بهبهان به سیزده نفر رسیده است. همچنین عصر امروز در مسجد امامزاده حیدر بهبهان اجتماع بزرگی تشکیل شد. شرکت‌کنندگان در این اجتماع سپس به راهپیمایی در سطح شهر پرداختند و خواستار استعفای نمایندگان مجلسین شدند.

پی‌نوشت: کتاب «روزشمار انقلاب اسلامی در خوزستان» تالیف حبیب پیام
مرجع / ایسنا
برچسب ها: انقلاب ، دهه فجر
:
:
:
آخرین اخبار