تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۱۵۰۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوستان:
تئاتری ها پیش از استعفا باید مسائل را حل می کردند
اعضای انجمن تئاتر خوزستان باید پیش از ارائه استعفا نامه موارد را حل و پیگیری می کردند زیرا تنها خودشان می توانند این مسائل را حل کنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان گفت: اعضای انجمن تئاتر خوزستان باید پیش از ارائه استعفا نامه موارد را حل و پیگیری می کردند زیرا تنها خودشان می توانند این مسائل را حل کنند.

اعضای انجمن تئاتر خوزستان، هفته گذشته در اعتراض به واگذاری تالار آفتاب به بخش خصوصی، استعفا دادند که متن این استعفا توسط برخی از هنرمندان و پیشکسوتان این عرصه نیز امضا شد.

همایون قنواتی دوشنبه اظهار کرد: فعالیت تئاتری در اهواز در مسیر خوبی در حال حرکت است اما مشکل مقررات و آیین نامه ای باید حل شود و با استعفا و اینگونه برخوردها مسائل را نمی توان حل کرد.

وی افزود: این مسائل باید به گونه ای که قانون هم رعایت شود، حل و فصل شود.

قنواتی با اشاره به اجرای آیین نامه واگذاری اماکن دولتی به بخش های غیردولتی گفت: علاقه مندیم که تالار آفتاب در اختیار هنرمندان تئاتر و انجمن نمایش خوزستان بماند اما قانون و مقررات باید رعایت شود.

وی ادامه داد:سه شرط «درنظر گرفتن امین اموال برای تالار»، «بیمه کردن تالار» و «تحویل اموال به شخص حقیقی و نه حقوقی» ، برای واگذاری تالار آفتاب به هنرمندان انجمن نمایش گذاشته شده و با رعایت این شرایط، واگذاری صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه ما مجری قانون و نه قانونگذار هستیم، یادآور شد: این شرایط باید انجام شود که نیاز به گفت و گو دارد.

قنواتی افزود: دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاقه مند است که فعالیت ها توسط انجمن ها صورت گیرد و کمترین دخالتی در برنامه ها و فعالیت های انجمن ها صورت گیرد.

واگذاری تالار آفتاب بر اساس آیین نامه اجرایی ماده 88 مصوب سال 80 «واگذاری مدیریت اماکن فرهنگی دولتی به بخش های غیردولتی»، انجام شد و این واگذاری ها نیز در برخی شهرستان ها از جمله آبادان، شوشتر و امیدیه انجام شد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: همایون قنواتی
:
:
:
آخرین اخبار