تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۱۱۵۲۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشکیل 10کمیته خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی شادگان
کمیته های دهگانه ستاد خدمات رسانی مسافران نوروزی شهرستان شادگان با محور روستای هدف گردشگری صراخیه تشکیل شد / رفت و آمد شهروندان در این روستا و بین روستاهای اطراف همچون رفت و آمد در ونیز ایتالیا است
کمیته های دهگانه ستاد خدمات رسانی مسافران نوروزی شهرستان شادگان با محور روستای هدف گردشگری صراخیه تشکیل شد.

نعمت اله آلبوغبیش معاون فرماندار شادگان، روز سه شنبه در نشست هماهنگی ستاد خدمات رسانی به مسافران نوروزی این شهرستان، با حضور بخشداران، بر اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای ارائه خدمت مطلوب به گردشگران ورودی به شهرستان در تعطیلات نوروز 95 تاکید کرد.

وی با تشریح جاذبه های گردشگری این شهرستان و تاکید بر لزوم بهره گیری از این فرصت ها برای رونق گردشگری و توسعه پایدار اقتصادی، گفت:مسئولان کمیته ها بر اساس دستورالعمل جدید ستاد خدمات سفر، مکلفند نسبت به برگزاری نشست های هماهنگی با دستگاه های زیر مجموعه، برای ارائه خدمت مطلوب به گردذشگران برنامه ریزی کنند.

معاون فرماندار شادگان در این نشست با بیان احتمال افزایش تعداد گردشگران و میهمانان سفرهای نوروزی در تعطیلات نوروزی سال آینده در مقایسه با سال های گذشته، بر ضرورت استقرار نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، پایگاه اورژانس 115 و اداره میراث فرهنگی در روستای هدف گردشگری صراخیه و تالاب شادگان در راستای نظارت بر امور تاکید کرد.

راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی، احداث سرویسهای بهداشتی و آلاچیق و کپرهای محلی، نظافت مستمر ایستگاه و جزیره گردشگری صراخیه، راه اندازی بازارچه و نظارت بر عرضه و توزیع، برقراری روشنایی کافی، آماده سازی مسجد و نمازخانه در اماکن گردشگری به ویژه روستای هدف گردشگری صراخیه از مصوبات این نشست بود.

در این نشست، کمیته های حمل و نقل، خدمات امداد و نجات، انتظامی و ترافیک، هماهنگی شهرداری ها و دهیاری ها، برنامه ریزی و آمار، اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، رسیدگی به شکایات، بهداشت و سلامت محیط و اطلاع رسانی برای ارائه خدمت بهتر به گردشگران راه اندازی شد.

مسئولیت این کمیته ها نیز به ترتیب به دستگاه های اجرایی راه و شهرسازی، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، بخشداری خنافره، اداره میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، صنعت، معدن وتجارت، دفتر رسیدگی به شکایات فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان شهرستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان سپرده شد.

صراخیه نام یکی از روستاهای خوزستان است که در نزدیکی تالاب شادگان در بخش خنافره قرار دارد.

این روستا با بافت سنتی، یکی از روستاهای هدف گردشگری خوزستان معرفی شده است و به لحاظ مردم شناسی از اهمیت زیادی برخورد بوده و می تواند بخشی از فرهنگ بومی منطقه را بازگو کند.

رفت و آمد شهروندان در این روستا و بین روستاهای اطراف همچون رفت و آمد در ونیز ایتالیا است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: شادگان
:
:
:
آخرین اخبار