تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۱۱۵۳۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور آموزش فنی و حرفه ای خوزستان:
آسیب مواد مخدر صنعتی از گیاهی بیشتر است
آسیب مواد مخدر صنعتی به فرد از گیاهی بیشتر است شیشه، اکس و کراک از نوع صنعتی و تریاک و حشیش مواد مخدر از نوع گیاهی است
مشاور آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان گفت: آسیب مواد مخدر صنعتی به فرد از گیاهی بیشتر است شیشه، اکس و کراک از نوع صنعتی و تریاک و حشیش مواد مخدر از نوع گیاهی است.

امین قربانی در همایش ورزش، مقابله با اعتیاد در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای امام علی (ع) اهواز بیان کرد: اعتیاد خسارت های زیادی را به جامعه و فرد وارد می کند که از جمله این خسارت ها تحمیل هزینه های درمانی و افزایش نیروی غیرماهر و بیکار در جامعه است.

وی گفت: اعتیاد پیامدهای زیادی برای جامعه دارد که یکی از مهمترین این پیامدها از هم پاشیدن بنیاد خانواده است، 40 درصد طلاق های کشور ریشه در اعتیاد دارد.

مشاورآسیب های اجتماعی اداره کل فنی و حرفه ای استان خوزستان افزود: سه دلیل برای گرایش فرد به اعتیاد عنوان شد است این گرایش ها شامل ضعف اراده، گریز از تکرار زندگی و مشکلات خانوادگی و اقتصادی است.

قربانی عنوان کرد: ورزش باعث شادابی جامعه می شود و می توان به جای گسترش قلیان در بین جوانان تعداد باشگاه های ورزشی را افزایش داد.

در ادامه همایش رئیس فدراسیون پاورلفتینگ آسیا بیان کرد: یک مسئله مهم در اعتیاد اعتقاد خانواده است که اگر اعتقاد فرد پایدار باشد به دنبال اعتیاد نخواهد رفت.

فرشید سلطانی افزود: اعتیاد فاکتورهای مختلفی دارد همچون ژنتیک، اختلالات روانی و روحی فرد و مسائل سیاسی و اجتماعی که برخی افراد به دلیل کم بودن تحمل به اعتیاد روی می آورند.

وی افزود: ورزش به تنهایی نمی تواند فرد را از گرایش به اعتیاد بازدارد بسیاری از افراد ورزشکار هستند که دچار اعتیاد هستند، اراده و اعتقاد فرد در کنار ورزش می تواند عاملی برای جلوگیری از آلوده شدن فرد به اعتیاد باشد.

همچنین در ادامه همایش مدیر کل فنی و حرفه ای استان افزود: در اداره کل فنی و حرفه ای جوانان زیادی حضور دارند که در حال آموزش هستند و می توان از این ظرفیت برای داشتن زندگی سالم و بدون اعتیاد و تشویق کردن آن ها به ورزش استفاده کرد.

عبدالنبی سواعدی بیان کرد: مقرر شده است در اداره کل فنی و حرفه ای استان کارگاه هایی برای آشنایی جوانان با مضرات مواد مخدر و آسیب های اجتماعی برگزار شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار