تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۱۱۵۳۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عزل شهردار کوت عبدالله غیرقانونی اعلام شد
هیات حل اختلاف خوزستان روال عزل شهردار کوت عبدالله را غیرقانونی دانسته و مصوبه شورای اسلامی این شهر را مبنی بر عزل شهردار باطل کرده است
مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان از ابطال مصوبه شورای شهر کوت عبدالله در شورای حل اختلاف استان و بازگشت شهردار این شهر خبر داد.

پیمان کاظمی نژاد پنجشنبه اظهار کرد: هیات حل اختلاف خوزستان روال عزل شهردار کوت عبدالله را غیرقانونی دانسته و مصوبه شورای اسلامی این شهر را مبنی بر عزل شهردار باطل کرده است.

دبیر شورای حل اخلاف استان افزود: بر اساس رای شورای حل اختلاف فرآیند برکناری شهردار و انتصاب سرپرست شهرداری کوت عبدالله غیرقانونی بوده است.

کاظمی نژاد اضافه کرد: شورای حل اختلاف استان همچنین رای به بازگشت شهردار داده و وی دو روز است که به شهرداری بازگشته است.

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان همچنین گفت: مهلت شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان برای انتخاب شهردار رو به اتمام است و این شورا باید هر چه زودتر نسبت به انتخاب و معرفی شهردار اقدام کند.

استاندار خوزستان، رئیس دادگستری خوزستان، دو نفر از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده از شورای اسلامی استان اعضای شورای حل اختلاف استان را تشکیل می دهند. پرونده برکناری شهردار کوت عبدالله از اوایل دی امسال در شورای حل اختلاف استان در حال بررسی است.

مساله عزل شهردار کوت عبدالله از آذر امسال توسط پنج تن از اعضای شورای 9 نفره این شهر مطرح شده است.

اکثریت اعضای شورای اسلامی کوت عبدالله در جلسه 17 آذر ماه این شورا رای به برکناری شهردار و انتصاب جایگزین دادند. این رای شورا به دلیل نارضایتی اعضا از عملکرد شهردار و عدم سکونت وی در کوت عبدالله صادر شده است. استناد این افراد به قانون احراز صلاحیت های قانونی برای شهردار است.

از سوی دیگر، عبیاوی شهردار بر بقا در سمت خود اصرار ورزیده و با صدور اطلاعیه ای مصوبه شورای شهر را غیرقانونی اعلام کرد.

استانداری خوزستان نیز تنها روال قانونی برای برکناری شهردار را استیضاح می داند، این در حالیست که طرفداران برکناری شهردار (پنج نفر از اعضا) هنوز حدنصاب لازم برای استیضاح شهردار را ندارند.

جمعه 27 آذر نیز تعدادی از نمازگزاران شهر کوت عبدالله شهرستان کارون با ابراز نارضایتی از عملکرد شهرداری رسیدگی به این مشکل را خواستار شدند.

کوت عبدالله مرکز شهرستان تازه تاسیس کارون، در جنوب اهواز قرار دارد. کوت عبدالله بخشی از مناطق حاشیه اهواز بوده که با مصوبه سفر استانی دولت گذشته از اهواز منفک و با 9 روستای اطرافش به شهرستان ارتقا یافته و شهر کوت عبدالله به عنوان مرکز این شهرستان تعیین شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار