تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۱۱۵۵۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در صورت عدم بهبود وضعیت،
اسامی مدارس غیردولتی بی‌کیفیت استان اعلام می‌شود
بخش قابل‌ملاحظه‌ای از مدارس غیردولتی استان در میانگین امتحانات از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که بخش قابل‌ملاحظه‌ای از مدارس غیردولتی استان از وضعیت مناسبی در میانگین امتحانات پایان ترم برخوردار نیستند، گفت: به این مدارس اعلام شد در صورتی که کیفیت خود را ارتقاء ندهند، آن‌ها را به‌ اسم در رسانه‌ها معرفی خواهیم کرد.

جمشید کمایی با بیان این‌که یکی از محل‌هایی که به‌عنوان یک نقطه آسیب در آموزش‌وپرورش استان وجود داشت مدارس غیردولتی بودند، اظهار کرد: بخش قابل‌ملاحظه‌ای از مدارس غیردولتی استان در میانگین امتحانات از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.

وی افزود: به همین دلیل امسال قراردادی با این مدارس منعقد شد و مدیران مدارس لازم‌التوجه طی جلسه‌ای دعوت و نسبت به وضعیت خود توجیه شدند و به آن‌ها اعلام شد که اگر نخواهند وضعیت خود را بهبود ببخشند، ناگزیر این مدارس را که از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند به‌اسم در رسانه‌ها معرفی می‌کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که این مدارس از نظر میانگین امتحانات حتی نسبت به میانگین استان نیز پایین‌تر بودند، گفت: اکنون به این مدارس فرصت داده شده است که نسبت به ارتقاء وضعیت خود اقدام کنند در غیر این‌صورت اسامی آن‌ها در رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

کمایی با اشاره به این‌که بخشی از این مدارس، مدارس غیردولتی حقوقی نیستند و زیر نظر مؤسسات دولتی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در این قرارداد مدارس از نظر شاخص‌های کیفی به سه سطح A، B و C تقسیم‌بندی شده‌اند که اگر مدرسه‌ای در سطح B قرار بگیرد سال آینده اجازه ثبت‌نام دانش‌آموز جدید نخواهد داشت و یا مجوز آن‌ها در شورای نظارت لغو خواهد شد. از سوی دیگر مدارسی که در سطح A قرار بگیرند، حتی می‌توانند به‌عنوان مشوقه شهریه خود را چند درصد افزایش دهند.

وی ادامه داد: همچنین مدارس هیأت‌امنایی مورد توجه قرار گرفتند زیرا این مدارس بر پایه مشارکت‌های مردمی اداره می‌شوند به همین دلیل از آن‌ها خواسته شد بخشی از وجوه دریافتی از دانش‌آموزان را برای بهبود کیفیت آموزشی، جبران ضعف‌های درسی و برگزاری آزمون‌های تشخیصی از دانش‌آموزان و کلاس‌های ویژه تقویتی اختصاص دهند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که در بخش مدارس هیأت‌امنایی گروه‌های ویژه‌ای را فعال کرده‌ایم، گفت: این گروه‌ها قرار است وضعیت مدارس، کلاس‌ها و درس‌ها را به‌صورت ویژه مورد بازبینی قرار دهند؛ معتقدیم مدارس هیأت‌امنایی، شاهد و استعدادهای درخشان به دلیل آن‌که از مشارکت‌های مردمی استفاده می‌کنند باید نسبت به مدارس دولتی که صرفأ از اعتبارات دولتی سود می‌برند، پاسخگوتر باشند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار