تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۱۵۶۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان:
۱۸۰ هزار نفر در آبادان واجد شرایط رای دادن هستند
برای انتخاب سه نماینده آبادان در مجلس، ۱۸۰ هزار نفر در این شهر واجد شرایط رای دادن هستند
فرماندار آبادان گفت: برای انتخاب سه نماینده آبادان در مجلس، ۱۸۰ هزار نفر در این شهر واجد شرایط رای دادن هستند.

عزیزاله شهبازی در نشست شیوخ، بزرگان طوائف و متنفذین با مسئولان شهری آبادان اظهار کرد: تمامی دست اندرکاران امر انتخابات اعم از وزارت کشور و شورای تامین شهرستانها این وعده و قول را داده اند که دین خود را برای دنیای دیگران نمی فروشیم و تمامی تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم، قانونی، پرشور و رقابتی به کار خواهیم گرفت.

وی بیان کرد: وزارت کشور به عنوان مجری اصلی برگزاری انتخابات که فرمانداران در آخرین رده آن قرار دارند، این اطمینان را به مردم می دهد که رایی که در پایان زمان رای گیری قرائت می شود همان رایی است که با دست خود مردم به صندوق ریخته می شود.

شهبازی با اشاره به اینکه ۳۲ نفر در آبادان از سوی شورای نگهبان برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی صلاحیتشان احراز شده است، تصریح کرد: عدم احراز هویت مابقی افراد نشان از عدم توانمندی و دانش آنان نیست.

وی با بیان اینکه دولت مربوط به همه مردم است و همگان سربازان رهبری هستیم، گفت: هیچ تفکر و اندیشه ای نباید خود را آنقدر به عشایر، بزرگان طوایف و شیوخ نزدیک بداند که بخواهد بر رای و تصمیم آنان تاثیر بگذارد.

فرماندار آبادان افزود: انتظار ما بر برپایی انتخاباتی سالم و به دور از هرگونه تنش و اشراف کامل و جدی بر تمامی مسائل است.

شهبازی با تاکید بر آنکه تمامی تحرکات نامزدها در حوزه های مختلف اعم از اجتماعی، فرهنگی و غیره با اشرافیت کامل از سوی نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی رصد می شود، اظهار کرد: با هرآنچه که سبب تکدر خاطر مردم می شود برخورد قانونی و قاطع می شود.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۰ در آبادان تنها ۱۵ نفر برای حضور و رقابت در صحنه انتخابات حاضر شدند و این در حالیست که در سال جاری و برای حضور در رقابت انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۵۴ نفر نامنویسی کردند که ۳۲ نفر از آنان صلاحیتشان از سوی شورای نگهبان احراز شد.

فرماندار آبادان با اشاره به اینکه شهرستان آبادان تنها شهرستان غیر مرکز در کشور است که سه کرسی از مجلس شورای اسلامی را در اختیار دارد، یادآور شد: به این ترتیب به ازای هر کرسی ۱۰ نامزد انتخاباتی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی، تعداد واجدان شرایط رای دادن در آبادان را حدود ۱۸۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: به موجب قانون استفاده از ابزارهای دولتی در زمینه تبلیغات برای کاندیداها ممنوع است و در صورت مشاهده با دستگاه مربوطه برخورد جدی صورت می گیرد.

شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود با ناگوار خواندن موضوع تیراندازیها در مراسمات توسط برخی از افراد افزود: رسانه های مختلف در خوزستان همواره خبر از استفاده از سلاح و اقدام به تیراندازی در مراسمات شادی و عزاداری و بروز حوادث تلخ و ناگوار دارند که کلیپ های منتشر شده در این زمینه نیز موید بروز قریب به اتفاق این مسئله در شهرهای استان خوزستان دارد.

وی خطاب به شیوخ حاضر در جلسه اظهار کرد: هیچ زوجی با تیراندازی در مراسمشان تیراندازی خوشبخت نشده و هیچ مرده ای نیز با تیراندازی درهای بهشت به رویش گشوده نشده  به همین دلیل بزرگان و شیوخ طوایف وظیفه دارند تا ضمن آگاه سازی افراد قبیله خود، آنها را در زمینه استفاده نکردن از سلاح در مراسم تشویق و ترغیب کنند.

فرماندار آبادان با اشاره به اینکه آبادان از قدیم الایام به عنوان یک شهر فرهنگی در سطح کشور معروف بوده است، تصریح کرد: انتظار می رود تا با همراهی و کمک بزرگان و شیوخ بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که این موضوع بدون استفاده از توان سخت افزاری نیروهای انتظامی حل و فصل شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار