تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۱۵۶۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح «اتاق مادر و کودک» در دادگستری آبادان
برای نخستین بار در سطح استان خوزستان و در راستای تکریم ارباب رجوع «اتاق مادر و کودک» در محل دادگستری آبادان گشایش یافت
برای نخستین بار در سطح استان خوزستان و در راستای تکریم ارباب رجوع «اتاق مادر و کودک» در محل دادگستری آبادان گشایش یافت.

رئیس دادگستری آبادان صبح امروز در آئین افتتاحیه این اتاق گفت: از آنجایی که ایران کشوری اسلامی است باید فضایی در جهت صیانت از بانوانی که قصد شیردهی به نوزادان خود را دارند در اماکن عمومی ایجاد شود.

سیروس محمدی زاده با اشاره به حجم بالای مراجعات مردمی به دادگستری افزود: دادگستری آبادان نخستین دادگستری در سطح استان خوزستان است که به این اقدام دست زده است.

محمدی زاده اظهار کرد: در زمان حاضر اتاق مادر و کودک دادگستری آبادان مجهز به سیستم تهویه، روشنایی، دکوراسیون متناسب برای کودک، بروشور و تراکت های آموزشی و برخی امکانات رفاهی دیگر است.

وی تصریح کرد: اتاق مذکور ظرفیت ۱۰ مادر و کودک را به صورت همزمان دارد.

رئیس دادگستری آبادان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم وجود پیوست فرهنگی در تمامی برنامه ها یادآور شد: با توجه به سیاست‌های افزایش جمعیت، بایستی امکانات مورد نیاز مادران برای شیردهی نیز فراهم شود زیرا این مسئله علاوه بر سلامت مادر و فرزند سبب ایجاد رابطه عاطفی میان آنها می‌شود.

وی گفت: مادران ایرانی به دلیل مسائل فرهنگی و اعتقادی برای شیردهی به کودک در فضاهای شلوغ دچار مشکل هستند به همین دلیل ایجاد اتاق های مادر و کودک سبب ایجاد امنیت خاطر برای مادران در زمان شیردهی می شود. علاوه بر آن کودک در این اتاق می تواند به بازی و تفریح بپردازد.

محمدی زاده از همکاری دانشکده علوم پزشکی آبادان در جهت پیگیری های مستمر برای راه اندازی اتاق مادر و کودک قدردانی کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار