تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۱۵۶۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش سطح زیر کشت محصولات پاییزه در رامهرمز
به دلیل اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری در طرح 550 هزار هکتاری، امکان کشت در حدود 6 هزار هکتار از اراضی شهرستان وجود نداشت و به همین دلیل سطح زیر کشت امسال شهرستان کاهش پیدا کرده است
مدیر اداره جهاد کشاورزی رامهرمز گفت: به دلیل اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری در طرح 550 هزار هکتاری، امکان کشت در حدود 6 هزار هکتار از اراضی شهرستان وجود نداشت و به همین دلیل سطح زیر کشت امسال شهرستان کاهش پیدا کرده است.

محمدرضا حسنی اظهار کرد: به دلیل بارش مطلوب باران در ماه‌های گذشته سطح سبز بسیار خوبی را در مزارع شاهد هستیم و این مساله بیانگر عملکرد مطلوب مزارع در سال پیش رو است.

وی افزود: به دلیل اینکه در هفته‌های گذشته شاهد بارش باران نبوده‌ایم، در حال آبیاری مزارع شهرستان هستیم و همچنین کل سطح مزارع شهرستان با هدف مبارزه علیه آفات سمپاشی شده‌اند.

حسنی تصریح کرد: 4 هزار و 500 تن نهاده و کود میان کشاورزان شهرستان توزیع شده است و کشاورزان در حال کوددهی به مزارع خود هستند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی رامهرمز با اشاره به 18هزار هکتار سطح زیر کشت آبی و 14 هزار هکتار کشت دیم شهرستان عنوان کرد: تاکنون مشکلی در تامین آب کشت پاییزه این شهرستان نبوده و با توجه به بارندگی‌های اخیر و قرارگیری این شهرستان در حوزه آبی مارون عملکرد مطلوبی را برای مزارع شهرستان پیش بینی می‌کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار