تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۱۵۸۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روزشمار انقلاب اسلامی در خوزستان
21 بهمن؛ گسترده‌ترین تعطیلی بازار شهر بهبهان
انقلاب اسلامی ایران به دلیل فراوانی رویدادهایش، زنده و جاری بودن ماهیت آن‌ها و همچنین پیوند این رویدادها و وقایع با زندگی امروز و حال جامعه، یکی از موضوعات مهم مباحث تاریخی ـ سیاسی است
انقلاب اسلامی ایران به دلیل فراوانی رویدادهایش، زنده و جاری بودن ماهیت آن‌ها و همچنین پیوند این رویدادها و وقایع با زندگی امروز و حال جامعه، یکی از موضوعات مهم مباحث تاریخی ـ سیاسی است.

با توجه به لزوم انعکاس وقایع این رویداد مهم تاریخی، بر آن شد تا "روزشمار انقلاب اسلامی در خوزستان" را با هدف مشخص شدن سهم عمده مردم خوزستان در پیشبرد و شتاب بخشیدن به پیروزی انقلاب اسلامی منتشر کند.

شنبه، 21 بهمن 1357

بهبهان – "از امروز بازار بهبهان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد. این تعطیل، گسترده‌ترین تعطیلی بازار این شهر است. [امروز] عصر و دیشب [هم] تعداد زیادی از طبقات مختلف مردم [این شهر] به یک راهپیمایی و تظاهرات گسترده زدند و در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر به حرکت درآمدند. شعار اصلی این گروه این بود:

وای اگر خمینی حکم جهادم دهد / تیر و تفنگت نتواند که جوابم دهد."

دزفول – آیت الله حاج شیخ مصطفی عاملی، طی تلگرافی ورود امام خمینی (ره) را به وطن تبریک گفت.

همچنین امروز روزنامه کیهان گزارش داد که: "در دزفول کارهای روزانه مردم زیر نظر جامعه روحانیت و با مشارکت داوطلبانه بیش از 3 هزار نفر از مردم دزفول صورت می‌گیرد."

پی‌نوشت: کتاب «روزشمار انقلاب اسلامی در خوزستان» تالیف حبیب پیام
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار