تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۱۵۹۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان:
اولویت انتخاب کاندیدا در ائتلاف اصولگرایان شایسته سالاری است/ اقدامات جریان اصولگرایی به ارائه لیست محدود نمی‌شود
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان گفت: شایسته سالاری و کارآمدی اولویت انتخاب کاندیداها از دیدگاه جریان اصولگرایان است.

محمدجعفر فلسفی، در نشست خبری اظهار داشت:  یاد و خاطره شهدای گران قدر انقلاب اسلامی و نیز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) را گرامی می‌داریم.

اولویت انتخاب کاندیدا در دیدگاه ائتلاف اصولگرایان شایسته سالاری است/ اقدامات جریان اصولگرایی به ارائه لیست محدود نمی‌شود

وی افزود: ملت ایران علی رغم همه مشکلات، سختی‌ها و بحران‌هایی که پشت سر گذاشته‌اند به یک قدرت منطقه‌ای تاثیرگذار  و یک باور در معادلات اصلی جهان تبدیل شده‌اند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان استان با بیان اینکه بنا بر فرموده مقام معظم رهبری این انقلاب بزرگ با همکاری حضرت حجت(عج) باید شکل بگیرد، گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری حرکت نظام در مسیر این باور است.

وی عنوان کرد: مردم ایران امتحان خود را پس داده‌اند و با نقش آفرینی‌هایشان ایران را به یک قطب اصلی در جهان تبدیل کرده‌اند.

فلسفی تصریح کرد: انتخابات نیز موید همین تجلی‌هایی است که مردم با حرکت‌های عظیم خود سعی در تقویت ارکان مهم و تاثیر گذار کشور را دارند.

وی با بیان اینکه انتخابات تجلی حضور مردم است، گفت: نوع و کمیت حضور مردم در انتخابات می‌تواند عاملی برای خنثی نمودن‌های دشمنان باشد.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان با اشاره به اینکه کیفیت رای مردم می‌تواند در کیفیت انقلاب و حرکت انقلاب اسلامی تأثرگذار باشد، عنوان کرد: انتخابات یک عرصه ای است که افراد برای جلب مردم به شیوه‌هایی از جمله وعده دادن و قول دادن متوسل می‌شوند.

وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری اهمیت جریان اصولگرایی را مضاعف کرده است، بیان کرد: بنا به فرموده ایشان شناخت یکایک نامزدهای انتخاباتی امری دشوار است.

فلسفی عنوان کرد: در این عرصه عده‌ای حضور پیدا کرده و به معرفی خود می‌پردازند و مردم نیز بر اساس یک مطالعات اولیه، نوع برنامه‌ریزی و بیانه‌هایی که دریافت می‌کنند به امر قضاوت می‌پردازند.

وی افزود: رسیدگی و شناخت کاندیداها نیازمند یک ریزه‌کاری‌هایی است که این امر به جز شناخت کاندیدا حاصل نمی‌شود.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان بیان کرد: ما نیز به عنوان یک جریان اصول‌گرا خود را موظف می‌دانیم تا جایی که امکان داشته باشد به این نکته‌ها رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه اطمینان بخشی مستلزم دقت از سوی مردم است، گفت: مردم باید برای کسب اطمینان از کاندیدا به میزان سوابق، ایمان و دشمن شناسی عناصر و عواملی که لیست ها را تنظیم می‌کنند دقت داشته باشند.

فلسفی با بیان اینکه امکان دارد با تمام دقتی که برای شناخت کاندیدا صرف می‌شود عده‌ای بعد از تایید شدن به شکل دیگری رفتار کنند، افزود: ما به تمامی وظایف خود عمل کردیم و اتفاق این امر، طبیعی است و هیچکس نمی تواند در این خصوص تضمین صد درصدی بدهد.

وی با بیان اینکه یکی از تصمیمات جدی جریان اصول گرایی پیرامون فعالیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: در دوره‌های گذشته فقط به لیست تنظیم شده معطوف می‌شدیم ولی در حال حاضر تصمیم گرفته شده است که بعد از بستن لیست به صورت جدی پیگیر فعالیت‌ها و تعهدات نمایندگان نسبت به مردم باشیم.                              

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان با بیان اینکه این تصمیم می تواند یک اهرم جدی برای  رسیدن به اهداف باشد، بیان کرد: در برخی از مواقع شاهد هستیم که یک رای چه تاثیری در تایید و یا رد یک مصوبه دارد. خوزستان با داشتن 18 نماینده و به طبع 18 رای می تواند در تحولات کشور تاثیراتی داشته باشد.

وی افزود: اگر این 18 رای به 18 اراده تبدیل شود بدون شک این اراده‌ها در معادلات کشوری نقش به سزایی را ایفا خواهند کرد.

فلسفی با بیان اینکه نمایندگان باید برای رسیدن به اهداف دارای یک تعامل باشند، عنوان کرد: یک نماینده نمی‌تواند به تنهایی نقش کلیدی را در استان داشته باشد و عاملی برای منشا تحولات استان شود.

وی تصریح کرد: نمایندگان باید حرکت خود را با یک جمع بندی از مشکلات و اولویت‌های استان تنظیم کنند  این اقدام یکی از اصل‌های مهمی است که ما انتظار داریم تحقق پیدا کند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان با اشاره به میزان فاصله استان با نقطه مطلوب، گفت:  با توجه به مقوله انتقال آب، فاضلاب، مسائل زیست محیطی، معضل بیکاری، اقصاد و معیشت مردم، فقر و محرومیت‌ها می‌توان متوجه شد که خوزستان تا چه اندازه از نقطه مطلوب فاصله دارد.

وی با بیان اینکه بحث‌های بیان شده درباره میزان فاصله استان تا نقطه مطلوب را به عنوان یک شاخص در نظر گرفته‌ایم، عنوان کرد: این بحث‌ها به منظور تطبیق توانایی نمایندگان برای حل مشکلات موجود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فلسفی با بیان اینکه امسال انتخابات مجلس خبرگان را هم پیش رو داریم و کاندیداهای این مجلس از افراد تاثیرگذار کشوری هستند، گفت: بیشتر تمرکز جریان اصولگرایی بر مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به شعار جریان اصولگرایان، گفت: جریان اصول گرایی شعار معیشت،امنیت و پیشرفت را به عنوان محور خود قرار داده است که در این شعار معیشت به عنوان یکی از جریانات بسیار مهم و اساسی برای اصول گرایان مطرح است.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان با اشاره به بحث امنیت استان ، گفت: خوزستان یک استان مهم و حساس در بحث استراتژیک به شمار می آید و پیشرفت این استان بدون شک به رفع آسیب‌ها و ضعف‌ها مشروط می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف ما رسیدن به یک لیست واحد است، عنوان کرد: استان خوزستان 18 کرسی دارد که  از این تعداد 3 سهم آن به اهواز تعلق دارد. جریان اصول‌گرا در ابتدا تمرکزش را بروری شهرهای دیگر و سپس اهواز گذاشته است.

فلسفی با بیان اینکه کارهای میدانی و مطالعات لازم درباره عملکرد و ویژگی‌های کاندیدا در تمام جنبه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: مشورت‌های لازم با معتمدین شهرستان‌ها انجام شده و دراین راستا از مکانیزم نظرسنجی نیز استفاده شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌ها هیچ‌گونه دخالتی برای اعمال نظر نداشتیم، افزود:  تمامی اطلاعات به دست آمده شهرستان‌ها از طریق منابع مختلف از جمله عناصر فعال ‌ها کسب شده و مورد بررسی قرار گرفته شده است.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان بابیان اینکه 80 درصد از نامزدهای مورد نظر در لیست مشخص شده‌اند، بیان کرد: رفتار یک کاندیدا باید در تمام مراحل مورد توجه قرار بگیرد و هر فردی برای اینکه بخواهد دراین ائتلاف باشد باید تمامی شاخص ها را رعایت کند.

وی تصریح کرد: در تمام مراحل انتخابات اگر کاندیدایی بخواهد از اولویت‌های استان فاصله بگیرد مطمئن باشید که جریان اصول گرایی  وارد می‌شود و تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند.

فلسفی افزود: بر این اساس لازم بود که نخست ثبت نام‌ها انجام شده و در بررسی صلاحیت‌ها اعلام می‌شد تا چگونگی صحنه حضور نامزدها مشخص می‌شد.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان بابیان اینکه  دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلب در حال رقابت با یکدیگر هستند، عنوان کرد: تمام مطالعات انجام شده و بر اساس آن یه یک فهرست رسیده‌ایم ولی زمانی این لیست نهایی می‌شود که تهران نیز آن را تایید کند.

وی با بیان اینکه بخشی که مشخص شده را به تهران اعلام خواهیم کرد، گفت: تا 2 الی 3 روز دیگر این لیست نهایی می‌شود.

فلسفی افزود: برای اهواز به صورت ویژه برخورد کردیم. از بین کاندیداها، 15 نفر که دارای سوابق روشنی بودند، دعوت کردیم و جلسه‌ای تحت عنوان آشنایی با نظرات و دیدگاه‌هایشان که در قالب پرسش و پاسخ با حضور جمعی از نخبگان و معتمدان شهر برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه ارزیابی نسبی از کاندیدا توسط شورای اصولگرایی و جمعی از نخبگان صورت گرفت که این ارزیابی در شناخت کاندیدا به ما کمک‌های زیادی کرد.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان با بیان اینکه در جلسه ارزیابی مشخص شد که کاندیداها از چه امتیازاتی می‌توانند برخوردار باشند، افزود: این گونه نیست که کاندیدایی تمامی امتیاز‌ها را داشته باشد و به نوعی در اوج باشد.           

وی تصریح کرد: تمامی امتیازهای ارائه شده نسبی هستند و ما در میان کاندیدا برای یافتن کاندیدایی که بیشترین امتیاز را داشته باشد به جست‌وجو خواهیم پرداخت.

فلسفی عنوان کرد: در مراحل ابتدایی بررسی 15 کاندیدای انتخاب شده به 6 الی 7 نفر رسیدیم که از این تعداد 3 الی 4 نفر را مشخص کرده‌ایم اما مراحل بعدی نیز همچنان باقی مانده است.

وی با بیان اینکه  تقریبا از اهواز 2 نفر نهایی شده‌اند و یک نفر نیز مورد تایید قرار گرفته شده است، بیان کرد: کاندیداها ظرفیت‌های فردی متفاوتی دارند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان با بیان اینکه زمانی می‌توان حضور رسمی  در راستای تبلیغ داشت که در بازه زمانی انتخابات قرار گرفته باشیم، افزود: ما اصرار داریم که مردم به صورت شفاف بتوانند با کاندید‌اها صحبت کنند و درصدد هستیم که نشست‌ها و میزگرد‌هایی را برای ایجاد ارتباط کاندیدا با مردم فراهم سازیم.

وی درباره اینکه آیا ما شاهد ارائه لیست‌های قومیتی خواهیم بود یا خیر، گفت: ما در استانی هستیم که تنوع قومیتی زیادی وجود دارد. باید به مسئله قومیت توجه داشت و نباید آن ها را محدود کرد.

فلسفی افزود: ما از قومیت‌ها خواسته‌ایم افرادی را معرفی کنند که دارای تخصص، کارآمدی و دارای وزن اجتماعی باشند. افرادی که به استان نه‌تنها لطمه‌ای وارد نکنند بلکه برای استان نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه قومیت‌ها مظهر وحدت هستند، بیان کرد: فضای مجازی یک ظرفیت است که کاندیداها می‌توانند از آن به عنوان یک فضای انتخاباتی استفاده کنند اما ایرادی که به این امر گرفته شده بحث تخریب ها است.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان تصریح کرد: ما باید به شدت نسبت به این موضوع مراقب باشیم و به دام چنین مسائلی گرفتار نشویم.

وی با بیان اینکه رفتن در مسیر تخریب کاندیداها خلاف قانون است، عنوان کرد: امیدواریم که شاهد کمترین آسیب‌ها در هر دو جریان باشیم و از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی کاندیدا استفاده کنیم.

فلسفی با بیان اینکه 80 درصد از منابع نفتی در استان خوزستان است،گفت: اگر قراردادهایی صورت گیرد که مدیریت مخازن در اختیار شرکت‌های خارجی قرار داده شود بحث اشتغال در استان محل چالش خواهد بود ضمن اینکه این مسئله آسیب هایی در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید حواسمان باشد که یک نماینده در بحث کلان نهایت دقت را داشته باشد، گفت: ماموریت اصلی یک نماینده مبحثی ملی است اما در استان این نکته باید باید بیان شود که شایسته سالاری می تواند سبب ارتقا جایگاه استانی در سطح کشور شود.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان با بیان اینکه  مبحث شایسته سالاری به عنوان یک چالش در سطح استان وجود دارد، افزود: باید نماینده مجلس در راستای وظیفه نظارتی خود همانند یک چشم تیزبین باشد.

وی با بیان اینکه رابطه دولت و مجلس مانند رابطه ناظر با پیمانکار است، بیان کرد: برخی از نمایندگان بیش از حد به یک مدیر نزدیک می‌شوند، در آن صورت بین آن‌ها ارتباطاتی ایجاد می‌شود که دیگر نمی‌تواند جنبه نظارتی خود را اعمال کنند‌.

فلسفی تصریح کرد: اگر مجلس آینده مجلسی مستقل نباشد و یا وکیل الدوله باشد نمایندگان از حکم ناظر بودنشان فاصله می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تعامل بین دولت و مجلس یک اصل است، بیان کرد: مجلس می‌تواند در راستای حمایت و تقویت  دولت گام بردارد ولی نباید وظیفه ناظر بودن خود را فراموش کند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان با اشاره به مهم بودن شناخت اولویت‌های استان، گفت: اگر از نمایندگان استان سوال شود که اولویت استان چیست پاسخ‌های متعددی خواهند داد که این مسئله یک چالش بزرگ در سطح استان است.

وی افزود: زمانی می‌توانیم به اهداف برسیم که اولویت‌ها به درستی تعریف شوند و رسانه‌ها، نخبگان، مسئولان اجرایی و ائمه جمعه دست به دست هم دهند و به جنگ با مشکلات بروند.

فلسفی با بیان اینکه جریان اصول‌گرا باید در برابر این اتفاق مهم مقید باشد، عنوان کرد: در مورد این چالش‌ها به صورت کامل و مفصل با کاندیدا صحبت شده است تا بدانند در چه باید مسیری حرکت کنند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان خوزستان با اشاره به دستبه بندی چالش‌ها و سوق دادن نمایندگان به سمت موضوعات اولویت‌دار از دیگر اهداف جریان اصول‌گرا است، عنوان کرد: در این راستا فقط  تذکر و نصیحت داده نمی‌شود بلکه به صورت دائم این مسائل به نمایندگان گوش زد خواهد شد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار