تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۱۶۰۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بانوي خير آباداني ارث و يادگارش را وقف قرآن كرد
عليرضايي، يكي از بانوان خيّر شهرستان آبادان خانه‌ايي كه به ارث رسيده است را وقف امور قرآني كرد
عليرضايي، يكي از بانوان خيّر شهرستان آبادان خانه‌ايي كه به ارث رسيده است را وقف امور قرآني كرد.

علیرضایی، یکی از بانوان خیّر قرآنی شهرستان آبادان است که تصمیم گرفته یادگار مادربزرگش را وقف قرآن کند. کاری که از دلش برآمده است و تصمیم دارد با این اقدامش، الگویی باشد برای آنانی که دارا هستند و می‌خواهند قدمی خیر در راه قرآن، این کتاب الهی بردارند.

علی شریفی، رئیس اوقاف آبادان گفت: این بانو قصد دارد خانه‌اش را وقف قرآن کند. ایکنای خوزستان نیز با این بانو به گفت‌وگو نشست.

علیرضایی با آرامش و طمأنینه پاسخ‌گویمان بود، جریان مصاحبه به سمتی که مشحون از احساس بود، هدایت شد. احساساتی که با اشک و بغضی شیرین همراه بود. لابه‌لای حرفهایش مکثی می‌کرد و ما به احترام گفته‌هایش سکوت می‌کردیم.

علیرضایی متولد 1327 است در خمینی‌شهر به دنیا آمده و در آبادان بزرگ شده است. خانه‌ای دوطبقه دارد که از مادربزرگش به مادرش به ارث رسیده است. از مادر نیز به او به ارث رسیده است. می‌توانست این زنجیره ادامه یابد و خانه به دختر خانم علیرضایی برسد ولی تصمیم گرفت که آن را وقف قرآن کند. خانه‌ای که 75 متر زمین است و در مجموع دو طبقه، 93 متر زیربنا دارد حالا وقف قرآن شده است. خانم علیرضا گفته که این خانه کاملاً وقف قرآن شود یعنی از صفر تا صد آن برای قرآن و فعالیت‌های قرآنی وقف شود.

وی در توضیح اینکه چگونه تصمیم گرفته است که خانه خود را وقف کند، به ایکنای خوزستان گفت: چندین سال است که تصمیم گرفته‌ام به آموزش قرآن روي آورم. در ابتدای امر برایم غریبی و ناآشنایی خاصی داشت تا اینکه موفق شدم در جلسات قرآنی حضور مستمری داشته باشم. جلساتی که در برخی موارد نیز متأسفانه خلوت بود. خلوت از حضور مادران و بانوانی که باید قرآن را فراگیرند تا بتوانند اقدام به تربیت فرزندان قرآنی کنند.

علیرضایی ادمه داد که توسعه فعالیت قرآنی «خوب» است. توسعه فعالیت قرآنی «چیز دیگری» است که معادل ندارد. هر چه هست با کارهای دیگر فرق دارد. حس می‌کنی که داری برای آن دنیای خود قدم برمی‌داری. معتقدم که نباید فقط به این دنیا توجه کرد. بلکه باید آن دنيا را نیز مدنظر قرار داد و چه بهتر از این که به سمت قرآن روی آوریم. آن را توسعه و گسترش دهیم و در جامعه نهادینه کنیم.

وی دوست دارد که از او یادی از قرآن به یادگار بماند. می‌گوید سهم و ارثی از دارایی‌هایش را برای فرزندش به یادگار گذاشته است اما از یادگار و ارث خانوادگی‌اش گذشت و آن را به قرآن هدیه کرد.

این بانوی خیر، در صحبت‌هایش گفت که این خانه را صرف فعالیت‌های قرآنی، وقف کرده است.
:
:
:
آخرین اخبار