تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۱۶۱۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیکر شهید قربانی به زادگاهش بازگشت
پیکر پاک و مطهر شهید والا مقام علی محمد قربانی با استقبال انقلابی مردم در یادمان شهدای گمنام اندیمشک به شهر حماسه ساز ایران اسلامی بازگشت
امام جمعه اندیمشک گفت: مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس برای کیان ملی و اسلامی خود از هیچ چیز دریغ نکردند و امروز نیز در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) و بیعت با راه امام و مقام معظم انقلاب نیز در تاریخ انقلاب می‌درخشند.

پیکر شهید قربانی به زادگاهش بازگشت

پیکر پاک و مطهر شهید والا مقام علی محمد قربانی با استقبال انقلابی مردم در یادمان شهدای گمنام اندیمشک به شهر حماسه ساز ایران اسلامی بازگشت.

حجت الاسلام و المسلمین نعمت الله خدامی در حاشیه استقبال از شهدای مدافع حرم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم راهنمای عملی و اعتقادی ما در استمرار مسیر اسلام و انقلاب هستند.

وی افزود: توجه به راه و روش شهدای مدافع حرم یک وظیفه مهم عملی و اعتقادی است و ما بیش از گذشته باید به این راه توجه داشته باشیم.

امام جمعه اندیمشک عنوان کرد: مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس برای کیان ملی و اسلامی خود از هیچ چیز دریغ نکردند و امروز نیز در راه دفاع از حرمین شریفه اهل بیت (ع) و بیعت با راه امام و مقام معظم انقلاب نیز در تاریخ انقلاب می‌درخشند.

در آئین استقبال از این شهید والا مقام مردم اندیمشک با به پرواز در آوردن اشک شوق و لبیک یا حسین های خود بر سر و سینه زدند و تا بار دیگر با راه امام شهدا و ولایت فقیه تجدید عهد و پیمان کرده باشند.

شهید علی محمد قربانی در دفاع از حرم حضرت زینب (س) و در جریان در عملیات آزادسازی دو شهر نبول و الزهرا و مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش به درجه رفیع شهادت نائل آمده و به خیل هم رزمانش پیوسته است تا هزار لاله اندیمشک میهمان جدید داشته باشند.

مراسم وداع با این شهید عالی مقام، ساعت 8 امشب، در حسینیه عاشقان ثارالله  واقع در میدان امام خمینی (ره) و مراسم تشییع فردا دوشنبه 9 صبح از میدان امام (ره) تا  گلزار شهدای این شهرستان برگزار می‌شود.

شهید والا مقام علی محمد قربانی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شهرستان اندیمشک و از فعالین خوش نام عرصه فرهنگ و اسلامی و انقلابی این شهر مقاوم استان خوزستان است.

سردار شهید قربانی از مبارزان دوران انقلاب اسلامی بود که در نوجوانی با شروع جنگ تحمیلی لباس رزم پوشید و وارد عرصه دفاع از کیان اسلامی شد تا در عملیات‌های فتح المبین، کربلای 4، والفجر 8، بیت المقدس 2، بیت المقدس 7، نصر 4، طریق القدس، خیبر، بدر، والفجر 10، کربلای 5 و بسیاری از عملیات‌های غرور آفرین به عنوان فرمانده حضوری فعال  داشته باشد.

همچنین از زمان تشکیل گردان میثم تا تشکیل گردان حمزه اندیمشک وی به عنوان فرمانده در تمام پدافندی‌ها حماسه آفرینی کرد و از فرماندهان شاخص گردان حمزه اندیمشک بود که در پس از دوران دفاع مقدس نیز به عنوان روسای بانک‌های انصار اندیمشک، دزفول و کلان شهر اهواز و رئیس حراست شهرداری‌های کلان شهر اهواز و خوزستان به مردم خدمت صادقانه داشت.

این شهید والامقام اسوه اخلاق و ایمان بود و  در عرصه فوتبال نیز مدت 10 سال ریاست هیئت فوتبال اندیمشک را بر عهده داشت و جامعه ورزش شهرستان از این شهید درس اخلاق آموختند.

بیش از این شهدای عالی مقام احمد حاجیوند الیاسی، احمد مجدی نسب، حبیب رحیمی منش از سنگربان کرخه و دز و دوکوهه آسمانی شده بودند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار