تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۱۱۶۲۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر علوم:
دانشگاه شهید چمران میان دانشگاه‌های برتر کشور قرار گیرد
اکنون دانشگاه شهید چمران وارد عرصه جدیدی شده که انتظار می‌رود که دانشگاه با تلاش بیشتر و گام‌های بلندتر خود را در ردیف دانشگاه‌های برتر کشور جای دهد
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان گفت: اکنون دانشگاه شهید چمران وارد عرصه جدیدی شده که انتظار می‌رود که دانشگاه با تلاش بیشتر و گام‌های بلندتر خود را در ردیف دانشگاه‌های برتر کشور جای دهد، حضور پررونق‌تری برای ایفای رسالت‌های منطقه‌ای خود داشته باشد و در عرصه بین‌المللی نیز حضور پررنگ‌تری به نمایش بگذارد.

دکتر مجتبی صدیقی در آیین بزرگداشت شصتمین سالگرد تأسیس دانشگاه شهید چمران اهواز که امروز 26 بهمن در مجموعه ورزشی دانشکده تربیت‌بدنی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به سه مأموریت ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای دانشگاه‌ها، اظهار داشت: یکی از دانشگاه‌هایی که در انجام مأموریت‌های به‌ویژه منطقه‌ای خود موفق بوده است، دانشگاه شهید چمران اهواز است.

وی خاطرنشان کرد: حضور این دانشگاه در دوران دفاع مقدس و انجام وظیفه و ایفای مأموریت آن در این برهه تاریخی چیزی است که در کمتر دانشگاه کشور نظیر آن وجود دارد و از بابت نیز دانشگاه شهید چمران باید به افتخارات خود بیفزاید.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان با تصریح بر این‌که این دانشگاه نقش جدی و مهمی در عرصه آموزش عالی کشور ایفا کرده و این مأموریت را در مراحل مهمی به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دنبال کرده است، گفت: این موفقیت‌ها و دستاوردها جز با تلاش و زحمت همه اساتید، دانشجویان، رؤسا، دست‌اندرکاران و دانشگاهیان این مجموعه از ابتدا تا انتها، به‌دست نیامده است.

صدیقی با بیان این‌که اکنون دانشگاه شهید چمران وارد عرصه جدیدی شده است، عنوان کرد: در مرحله جدید انتظار می‌رود که دانشگاه با تلاش بیشتر و گام‌های بلندتر تلاش کند خود را در ردیف دانشگاه‌های برتر کشور جای دهد، حضور پررونق‌تری برای ایفای رسالت‌های منطقه‌ای خود داشته باشد و در عرصه بین‌المللی نیز حضور پررنگ‌تری به نمایش بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: همه این موارد باید در چهارچوب دانشگاه‌های نسل جدید (کارآفرین) عملیاتی شود که ان‌شاالله دانشگاه تلاش خود را در این بخش داشته باشد و مسئولان منطقه نیز همچون گذشته توجه بیشتری به ایفای مأموریت‌های آن کنند و همکاری‌های خود را با این دانشگاه توسعه دهند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین پیام دکتر محمد فرهادی وزیر علوم به مناسبت شصتمین سالگرد تأسیس دانشگاه شهید چمران را قرائت کرد.

در پایان این مراسم 12 رئیس سابق دانشگاه شهید چمران اهواز و برخی اساتید پیشکسوت، کارمندان نمونه و دانشجویان برتر این دانشگاه به‌طور نمادین تجلیل شدند.  

لازم به ذکر است، مسئولان دانشگاه شهید چمران با حضور دکتر صدیقی معاون وزیر، حجت‌الاسلام و المسلمین شفیعی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و جمعی از اساتید صبح امروز 26 بهمن، با حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه به مقام شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، ادای احترام کردند.

همچنین تندیس شهید چمران که این دانشگاه به نام او مزین شده است، پیش از آغاز آیین شصتمین سالگرد تأسیس دانشگاه و توسط مهدی چمران برادر شهید دکتر مصطفی چمران، رونمایی شد.          
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار