تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۱۶۲۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:
هیات عمانی برای گسترش روابط تجاری و ثبت شرکت به خوزستان آمدند
هیات عمانی برای شناخت فرصت های سرمایه گذاری، ثبت شرکت و گسترش روابط تجاری به خوزستان آمده اند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: هیات عمانی برای شناخت فرصت های سرمایه گذاری، ثبت شرکت و گسترش روابط تجاری به خوزستان آمده اند.

شهلا عموری دوشنبه در نشست مشترک با هیات تجاری 25 نفره عمانی که به دعوت اتاق بازرگانی اهواز به استان خوزستان سفر کرده اند، اظهار کرد: با توجه به سفر هیات 22 نفره بازرگانی اهواز به کشور عمان در آذر گذشته، هیات 25 نفره تجاری عمان نیز به خوزستان آمد تا فرصت های تجاری و سرمایه گذاری کشورمان را بهتر و بیشتر بشناسند.

وی در این نشست که در سرسرای جلسات استانداری خوزستان در اهواز برگزار شد افزود: در آذر گذشته هیات بازرگانی از کشورمان با سفر به عمان، سعی کرد فرصت های تجاری ایران را به تجار عمانی معرفی کند که دستاورد سفر اخیر با نیازسنجی بازار کشور عمان و زیرساخت ها و فرصت های سرمایه گذاری در این کشور، صادرات دام زنده و ظروف یک بار مصرف بوده است.

عموری گفت: همچنین تفاهم به منظور احداث مزارع پرورش ماهی در عمان از طریق اتاق بازرگانی، و صادرات محصولات کشاورزی و بویژه صیفی جات دزفول و حمیدیه به صورت هوایی، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به تجار عمانی و اعطای یارانه برای کشتی های حمل ونقل دریایی از دیگر دستاوردهای این سفر بوده و خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز ادامه داد: آشنایی هیات اعزامی از ایران به کشور عمان با شیوه ثبت شرکت و شرایط سرمایه گذاری در کشور عمان و مناطق آزاد آن کشور، مذاکره با اتاق بازرگانی عمان در خصوص صدور روادید شش ماهه برای تجار خوزستانی نیز در سفر اخیر انجام شد.

وی یادآور شد: هیات 25 نفره عمانی در سفر خود به خوزستان سه شنبه از مناطق آزاد آبادان و خرمشهر و شلمچه دیدن خواهند کرد.

هیات ٢٥ نفره عمانی از یکشنبه شب وارد اهواز شد و در نخستین برنامه خود نشستی با شهردار اهواز داشت و نشست با استاندار و نشست با تجار ایرانی از دیگر برنامه این هیات در روز دوشنبه است.

عمان از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که روابط سیاسی خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد که منبع اصلی درآمد این کشور نفت، و ماهیگیری و کشاورزی از منابع دیگر درآمدی این کشور است.

پارسال 194 میلیون دلار صادرات از کشورمان به کشور عمان انجام شد و میزان صادرات از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال 12 درصد افزایش دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار