تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۶۳۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح پژوهش‌سرای دانش‌آموزی امام صادق در ملاثانی
پژوهشسرای دانش‌آموزی امام صادق(ع) امروز 27 بهمن‌ماه در شهر ملاثانی افتتاح شد

پژوهشسرای دانش‌آموزی امام صادق(ع) امروز 27 بهمن‌ماه در شهر ملاثانی افتتاح شد.

محمد تقی‌زاده مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان در حاشیه این مراسم با اشاره به تخصیص اعتباری بیش از 50 میلیون تومان برای راه‌اندازی این مرکز، اظهار کرد: هر اقدامی به‌منظور بالا بردن سطح کیفی آموزش باید بر مبنای تحقیق و پژوهش انجام شود و تنها در این صورت تلاش‌ها ماندگار خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم آشنا کردن کودکان با مقوله پژوهش در سنین پایین، گفت: پژوهش را باید از دوره ابتدایی آغاز کرد زیرا آشنایی دانش‌آموزان با شاخص‌های پژوهشی می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد بنیه علمی قوی و تثبیت روندهای یادگیری آن‌ها شود به همین دلیل راه‌اندازی و تأسیس پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در شهرستان‌های مختلف استان در اولویت برنامه‌های آموزش‌وپرورش است.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با بیان این‌که بر مبنای شاخص‌های پژوهشی می‌توان آسیب‌ها، مشکلات و چالش‌های فعالیت‌های آموزشی را به‌خوبی شناسایی کرد، افزود: بر این اساس می‌توان در جهت رفع مشکلات گام‌های اساسی برداشت.

آموزگاران تلاشگر و فعالان پرورشی باوی تجلیل شدند

 تقی‌زاده همچنین پس از افتتاح این واحد پژوهشی در جشنواره تجلیل از 200 آموزگار تلاشگر و فعالان حوزه پرورشی شهرستان باوی در تالار فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، حضور پیدا کرد.

وی در این مراسم با تبیین اهمیت مدیریت امکانات و ظرفیت‌ها در آموزش‌وپرورش در راستای ارتقای رتبه آموزشی استان، گفت: مدیریت بدون برنامه‌ریزی علمی امکان‌پذیر نیست بر این اساس با تصویب برنامه توسعه آموزش‌وپرورش در قالب 26 شاخص و تنظیم فعالیت‌ها بر مبنای آن فعالیت‌های آموزشی در سطح شهرستان‌ها و مدارس رصد شد و رتبه کنکور استان از 27 به 21 ارتقا پیدا کرد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با اشاره به شاخص‌های برنامه توسعه آموزشی استان، یکی از مهم‌ترین این شاخص‌ها را انسداد مبادی بی‌سوادی عنوان کرد و افزود: اولویت‌دادن به ریشه‌کنی بی‌سوادی موجب شد که استان رتبه اول جذب سوادآموزان را کسب کند.

تقی‌زاده با بیان این‌که یکی دیگر از شاخص‌های مهم این برنامه توسعه دوره‌های پیش‌دبستانی در سراسر استان است، خاطرنشان کرد: با توسعه این دوره‌ها سن تعلیم و تربیت پایین آمده است؛ با تقویت دوره‌های پیش‌دبستانی می‌توان سطح کیفی آموزش را در مقاطع بالاتر نیز ارتقا داد.

همچنین در این مراسم مجید موحدیان مدیر آموزش‌و‌پرورش باوی درباره ملاک‌های انتخاب آموزگاران تلاشگر، اظهار کرد: هر ساله بر اساس معیارهای ابلاغ‌شده از سوی وزارت‌خانه شامل کسب رتبه در جشنواره الگوهای تدریس، درس‌پژوهی و تولید محتوای الکترونیک، ارتقای صد درصدی دانش‌آموزان، شرکت در همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی و شناسایی و پیگیری وضعیت دانش‌آموزان لازم‌التوجه معلمان تلاشگر انتخاب و تجلیل می‌شوند.

وی با اشاره به حضور فعال معلمان تلاشگر در اجرای طرح خیرین آموزشی و جذب نوآموزان پیش‌دبستانی، خاطرنشان کرد: مواردی از قبیل استقرار در محل خدمت، تدریس در روستاهای درجه سه، تدریس در کلاس‌های چند پایه، آموزش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و نگهداری و آموزش نوآموزان پیش‌دبستانی از معیارهای انتخاب معلمان تلاشگر امسال بوده است.

مدیر آموزش‌و‌پرورش باوی همچنین با اشاره به تجلیل از فرهنگیان فعال حوزه پرورشی، گفت: 160 نفر از فعالان این حوزه شامل معاون پرورشی، مربی تربیتی، مربی بهداشت و مشاور مدرسه به دلیل اجرای برنامه‌های پرورشی و فعالیت‌های فوق‌برنامه در مدارس تجلیل می‌شوند.

گفتنی است، جشنواره تجلیل از معلمان تلاشگر مقطع ابتدایی و فرهنگیان فعال حوزه پرورشی شهرستان باوی سه شنبه ، بیست و هفتم بهمن ماه در تالار فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

مرجع / ایسنا
برچسب ها: ملاثانی
:
:
:
آخرین اخبار