تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۱۶۳۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه آبادان خبر داد:
شهرستان آبادان ۷ هزار رای اولی دارد
فرماندار آبادان از وجود هفت هزار رای اولی در این شهرستان خبر داد و گفت: بیشترین شور انتخاباتی در شهرستان را بی شک این افراد خلق می کنند
فرماندار آبادان از وجود هفت هزار رای اولی در این شهرستان خبر داد و گفت: بیشترین شور انتخاباتی در شهرستان را بی شک این افراد خلق می کنند.

عزیزاله شهبازی با اشاره به شوق و اشتیاق رای اولی ها برای حضور در انتخابات اظهار کرد: امیدواریم این افراد تا با حضوری آگاهانه، نماینده خود را انتخاب و  رای خود را به صندوق بیندازند.

وی با بیان اینکه با اتحاد و انسجام و همدلی کار برگزاری انتخابات را به انجام می رسانیم، افزود: هفتم اسفند ماه امسال ۳۲ کاندیدای مجلس شورای اسلامی خود را به معرض انتخاب مردمی می گذارند.

شهبازی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف اعضای برگزار کننده انتخابات، سازمانهای مردم نهاد، دهیاران، معتمدان و کاندیداها از ارائه هشدارها و بیان انتظارات از سوی آنان خبر داد و اظهار کرد: شهرستان آبادان تنها شهرستان غیر مرکز استان است که دارای سه کرسی در مجلس است. سعی ما بر بر برگزاری انتخابات در شرایطی آرام و با مشارکتی حداکثری است.

وی تصریح کرد: تبلیغات نامزدهای مجلس خبرگان رهبری از ۲۲ بهمن آغاز و به مدت ۱۴ روز ادامه دارد. تبلیغات مجلس شورای اسلامی نیز از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۹ بهمن ماه آغاز و به مدت هفت روز ادامه دارد.

به گفته شهبازی، نحوه تبلیغات کاندیداها اعم از تراکت ها، پوسترها، بنرها و عکسها در قالب شیوه نامه ای در اختیار کاندیداها قرار داده شده است.

 فرماندار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سخنرانی ها نامزدها و هواداران آنان بایستی در محیط های غیردولتی باشد، تصریح کرد: به موجب ماده ۵۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، دستگاه های دولتی و کارمندان آنان در ساعات اداری و در محل دستگاه مربوطه اجازه ندارند له و یا علیه کاندیدایی سخن بگویند و یا کار تبلیغاتی کنند ضمن آنکه نهادها و موسسات عمومی که شامل قانون نامگذاری هستند نیز از جهت گیری ممنوع شده اند.

شهبازی یادآور شد: از آنجایی که در قانون در خصوص استفاده از امکانات دولتی برای تاثیر گذاشتن بر آرای مردم مجازات هایی تعیین شده به همین دلیل تخلفات اداری با موضوعیت انتخابات در ستاد پیشگیری از وقوع جرائم که در دادگستری آبادان تشکیل و دادستان نیز دبیری آن را بر عهده دارد، رسیدگی می شود.

وی گفت: همچنین بایدها و نبایدهای انتخاباتی در قالب جزوه ای در اختیار نامزدها قرار گرفته است که امید می رود به روش معمول، متعارف و قانونی کار تبلیغات انجام شود.

شهبازی افزود: از رسانه ها، سازمانهای مردم نهاد و دهیاران خواسته شده تا هرگونه اخباری را که دال بر دخالت سیستمهایی دولتی (اعم از دستگاه اجرایی و نظارتی) در جهت تاثیرگذاری مثب و یا منفی در آرای مردمی است را به ستاد انتخاباتی مستقر در فرمانداری اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون برخی ازتخلفات مجازات سنگینی را به دنبال دارند و داوطلبان انتخابات نیز بر قوانین اشرافیت لازم و کامل  را دارند، اظهار کرد: اگر مشخص شود که کاندیدای راه یافته به مجلس در مدت زمان تبلیغات اش (حتی در  زمان  تحویل اعتبار نامه اش) بر خلاف قانون و مقررات کارهایی را انجام داده که به شکل ناصواب رای گرفته با وی برخورد قانونی می شود.

شهبازی تصریح کرد: برای نخستین بار در شعب اخذ رای و در میان اعضای شعب تغییرات کامل و ۱۰۰ درصدی اعم از جابه جایی نیروهایی که در ادوار گذشته به طور ثابت و تنها در یک محل بودند و یا کاربرانی که دیتای شمارش آرا را بر عهده داشتند، انجام شد ضمن آنکه در میان نمایندگان فرمانداری در بحث انتخابات نیز بیش از ۹۰ درصد تغییرات انجام شد.

فرماندار آبادان گفت: در زمان حاضر صندوقهای اخذ رای در محل فرمانداری وجود دارند، تعرفه ها تهیه و در کمال صحت و سلامت و با حضور هیئت نظارت تا شب تقسیم تعرفه ها در محل تعیین شده نگهداری می شود، تقسیم تعرفه ها براساس تراکم رای انجام می شود.

شهبازی با اشاره به اینکه تمامی کارها به شکلی منظم و خاص همراه با مکانیزمهای علمی در میان عوامل برگزاری انتخابات تقسیم شده، افزود: تمامی برنامه ریزیها و تمهیدات نشان از اهمیت تامین امنیت برای رای دهندگان، صندوقها و داوطلبان از سوی ما دارد.

وی تصریح کرد: کسانی می توانند به عنوان کاندیدا به مجلس بروند که براساس قانون توانسته باشند یک چهارم از آرای واجدان شرایط را به خود اختصاص دهند. به طور معمول انتخاباتی که در ماههای پایانی انجام می شود در صورت کشیده شدن به دور دوم، مرحله دوم آن به سال بعد یعنی دهه دوم سال ۹۵ موکول و در ان زمان برگزار می شود.

شهبازی یادآور شد: مردم در هفتم اسفند ماه امسال بدون تعصبات قومی، محلی، جریانی و سیاسی به پای صندوقهای رای می آیند و فرد مورد نظرشان را انتخاب و به وی رای می دهند.  

شهرستان آبادان ۱۸۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن دارد که برای جمع آوری آراء آنان ۱۳۴ شعبه اخذ رای (۱۴ سیار)  پیش بینی شده ضمن آنکه حدود سه هزار نفر دست اندرکار امر برگزاری  انتخابات هستند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار