تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۱۶۴۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رونمایی از مستند شهید سعید سیاح طاهری در آبادان
فیلم مستند شهید مدافع حرم «سعید سیاح طاهری» روز چهارشنبه در مرکز صدا و سیمای مرکز آبادان رونمایی شد
فیلم مستند شهید مدافع حرم «سعید سیاح طاهری» روز چهارشنبه در مرکز صدا و سیمای مرکز آبادان رونمایی شد.

مستند «سعید باسعادت» به تهیه کنندگی وکارگردانی علی شهابی و تدوین نبیل حمیدانی در مدت زمان 20 دقیقه به فعالیت ها و ابعاد شخصیتی شهید سیاح طاهری در دوران دفاع مقدس وبعداز آن در جبهه فرهنگی می پردازد.

در آیین رونمایی از مستند شهید با سعادت، اسماعیل زمانی مدیر عامل منطقه آزاد اروند، عادل عساکره فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان، رییس بنیاد شهید آبادان، مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر، مشاور عالی بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان و جمعی از همرزمان شهید حضور داشتند.

امام جمعه خرمشهر در این آیین، اعتقاد و ایمان قلبی به امام عصر(عج) و ولی فقیه را از ویژگی های شهدای مدافع حرم دانست و گفت:این شهیدان در کیلومترها آن طرف تر از مرزهای کشور به مبارزه با دشمنان اسلام برخاستند.

حجت الاسلام سید نبی موسوی فر افزود:برای ایجاد جامعه مهدوی باید نفس خود و سپس فضای جامعه را برای ظهور امام عصر(عج) مهیا کنیم.

وی اظهار داشت: شهدای مدافع حرم شرایط ویژه و بستر ساز ظهور حضرت قائم که همانا سبک زندگی اسلامی و مهدوی، همدلی و هم فکری با امام زمان(عج) را درک کردند.
حجت الاسلام موسوی فر تصریح کرد:شهدای مدافع حرم به عشق ولایت و برای برقراری عدالت مهدوی، خارج از مرزهای کشور برابر تکفیرها و گروهای ترویستی جنگیدند و در واقع از کیان همه کشورهای آزاده اسلامی دفاع می کنند.

مدیر کل صدا وسیمای مرکز آبادان نیز در در ادامه این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره چهار هزار و 500 شهید دفاع مقدس شهرستان آبادان و گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم گفت:ترویج فرهنگ شهادت ودفاع مقدس یکی از وظایف اصلی رسانه است.

داریوش دبیقی اظهار داشت:در تلاش هستیم که با تولید برنامه هایی در خصوص نقش آبادان و خرمشهر در دفاع مقدس، رشادت های مردم را بیش از گذشته برای نسل جوان جامعه بازگو کنیم.

وی افزود:پس از شهادت شهید مدافع حرم سعید سیاح طاهری دغدغه ساخت این مستند ایجاد شد و با تلاش همکاران بخش تولید، قسمت نخست مستند ' سعید با سعادت' تولید و آماده پخش شد و ساخت قسمت دوم نیز در دستور کار است.
دبیقی، به فعالیت های شهید طاهری بعد از جنگ تحمیلی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت:این شهید بزرگوار با صبر و بردباری، فعالیت های خود را ادامه داد و شهادت، مزد اقدامات وی بود.

هدیه قبیشی همسر شهید مدافع حرم سعید سیاح طاهری نیز در این آیین با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در خصوص شهدا، گفت: این شهید در حالی که برای ماندن ایشان برای سرانجام رساندن امر خیر اصرار زیادی کردم، عجله عجیبی برای اعزام داشت.

همسر شهید مدافع حرم با اشاره به آیات قران کریم درباره هجرت و مهاجرین الی الله، افزود: باید عده ای بروند و شهید شوند تا راه اسلام باقی بماند.

شهید سیاح طاهری 23 دی ماه سال 1365به درجه جانبازی نائل آمد و 29 سال بعد در همین روز یعنی در 23 دی ماه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید سیاح طاهری پس از دوران دفاع مقدس در عرصه های مختلف فرهنگی در ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس کوشید و اقدامات مؤثری را در این راه، از جمله ایجاد موزه دفاع مقدس آبادان و برگزاری یادواره های شهدا و عملیات های جنگ تحمیلی به انجام رساند.

آن شهید والامقام دارای روحیه بسیار پرتلاش و خستگی ناپذیر همراه با تواضع و اخلاص در عمل بود و اشتیاق شدید ایشان به خدمت و شهادت در راه خدا سبب شد، با مورد تهدید قرار گرفتن حرم اهلبیت در سوریه، به صف جهاد علیه گروه های تکفیری و ضداسلام در مسئولیت مستشاری بپیوندد.

شهید سیاح طاهری چهار مرتبه در این جبهه حضور یافت تا اینکه سرانجام روز چهارشنبه 23 دیماه امسال در سوریه شربت گوارای شهادت را نوشید و روح بلندش پس از سالها صبر و بی تابی در پیوستن به همرزمان شهیدش، به ملکوت اعلی پر کشید.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار