تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۱۶۵۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان:
بانک‌ها در ارایه تسهیلات همکاری نمی‌کنند
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بیان اینکه استان در زمینه میزان سپرده‌گذاری در بانک‌ها رتبه پنجم کشور را دارا است، گفت: با این وجود خوزستان از نظر پرداخت تسهیلات بانکی دارای آخرین رتبه در کشور است و بانک‌ها کمترین همکاری را با ما ندارند
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بیان اینکه استان در زمینه میزان سپرده‌گذاری در بانک‌ها رتبه پنجم کشور را دارا است، گفت: با این وجود خوزستان از نظر پرداخت تسهیلات بانکی دارای آخرین رتبه در کشور است و بانک‌ها کمترین همکاری را با ما ندارند.

اخلاق محمدیان در گردهمایی ذیحساب و مدیران مالی شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور که روز پنجشنبه، 29 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: رشد 4 درصدی اشتغال در استان در سال 93 نشانگر استفاده از ظرفیت‌های خوب موجود، احیا مجدد واحدهای صنعتی راکد و بهره‌برداری از واحدهای غیر فعال قدیمی بوده است.

وی افزود: استان خوزستان با برخورداری از منابع عظیم نفتی، مجموعه‌های بزرگ پتروشیمی، 9 واحد کشت و صنعت نیشکر، معادن مهم و سایت‌های متعدد پرورش آبزی و نخلستان‌های وسیع و دیگر منابع ارزشمند از ثروتمندترین و غنی ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

محمدیان تصریح کرد: حدود 71 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد و 50 شهرک نیز در حال واگذاری هستند و همچنین استان از 10 شهرک خدماتی برخوردار است و 48 شهرک و ناحیه صنعتی دارای آب، 56 شهرک دارای برق و 27 واحد دارای گاز هستند و در مجموع تعداد واحدهای به بهره‌برداری‌رسیده بیش از 1000 واحد با اشتغال بیش از 20 هزار نفر و سرمایه‌گذاری حدود 15 هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه حدود 71 درصد از واحدهای بهره‌بردار فعال هستند، خاطرنشان کرد: واحدهای بهره‌بردار راکد 29 درصد واحدهای ما را تشکیل می‌دهند و از سال 92 در راستای راه‌اندازی واحدهای بهره‌بردار راکد طبق برنامه‌های سازمانی 7 واحد با اشتغالزایی 42 نفر احیا شدند و در سال 93 نیز 48 واحد با اشتغال 311 نفر مجددا به چرخه تولید بازگشتند و از آغاز سال جاری تاکنون 36 واحد صنعتی با اشتغالزایی برای بیش از 650 نفر احیا شدند.

محمدیان بیان کرد: در سال 93 با توجه به مشکلات فراوان اقتصادی شاهد رشد 4 درصدی اشتغال در استان بودیم که این مساله نشان می‌دهد استان در زمینه‌های مختلف ظرفیت‌های خوب خود را به کار گرفته است تا هم واحدهای راکد فعال شوند و هم واحدهایی که امکان بهره‌برداری مجدد دارند، احیا گردند.

وی گفت: ما موفق شدیم در راس طرح تکریم ارباب رجوع، رتبه دوم را در میان 8 دستگاه اجرایی استان کسب کنیم و توانستیم با تسهیل در کار سرمایه گذاری و ایجاد رضایتمندی، واحدهای راکد را به چرخه تولید برگردانیم و برخی از واحدهای دیگر که امکان بهره‌برداری مجدد داشتند را به منظور ایجاد اشتغالزایی به بهره‌برداری برسانیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار