تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۱۶۵۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز:
شرکت های دولتی در اهواز مالیات گریز هستند
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز یکی از چالش های مدیریت شهری را پرداخت نشدن بدهی دولت به شهرداری ها دانست و گفت: شرکت های وابسته به دولت در مقابل شهرداری اهواز مالیات گریز هستند
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز یکی از چالش های مدیریت شهری را پرداخت نشدن بدهی دولت به شهرداری ها دانست و گفت: شرکت های وابسته به دولت در مقابل شهرداری اهواز مالیات گریز هستند.

رامی علاسوند پنجشنبه در هفدهمین گردهمایی معاونان و مدیران برنامه ریزی و توسعه شهرداری های کلانشهرهای کشور در هتل نیشکر اهواز اظهار کرد: در سال های گذشته کلانشهرها مطالبات زیادی در بخش های مختلف از جمله یارانه حمل و نقل عمومی از دولت داشتند که محقق نشدن این مطالبات موجب کندی روند توسعه و آبادانی شهرها شده است.

وی با اشاره به اینکه 40 درصد از عوارض مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری هاست، افزود: شهرداری ها به اطلاعات مودیان پرداخت قانون مالیات بر ارزش افزوده دسترسی ندارند و علیرغم پیش بینی در قانون هیچ دستگاهی در این زمینه به شهرداری پاسخگو نیست.

علاسوند با انتقاد از برداشت غیراصولی از اعتبارات ارزش افزوده شهرداری ها گفت: در بودجه سال 94 کل کشور به وزارت کشور اجازه داده شده که 20 درصد از وجوه مالیات بر ارزش افزوده معادل هفت هزار میلیارد ریال را برای تامین اعتبارات ماشین آلات خدماتی و عمرانی شهرها و روستاها برداشت کند.

وی همچنین مهمترین چالش شهرداری ها را فقدان قوانین یکپارچه برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری و تصدی امور محلی دانست و افزود: فصل هفتم قانون به صراحت تقسیم کار ملی و محلی را مطرح کرده اما اختیارات مدیریت محلی و تصدی ها از سوی دولت به شهرداری ها تفویض نشده است.

علاسوند کلانشهر اهواز را یک شهر صنعتی دانست و اظهار کرد: این کلانشهر در فصل تابستان با مشکل گرد و غبار، در پاییز با باران و تنگی نفس و در زمستان نیز با آلودگی سوزاندن مزارع نیشکر روبروست که نیاز به مدیریت یکپارچه دارد.

به گفته وی خدمات رسانی در شهر همه مسائل مربوط به شهرداری، آب و فاضلاب، برق، گاز، محیط زیست و مخابرات را شامل می شود که ناهماهنگی در این امور همواره در خدمات رسانی مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در ادامه به روز نبودن قانون شهرداری برای اداره کلانشهرها، تعریف نشدن مناسب جایگاه شهرداری ها در نظام اداری کشور ، دخیل نبودن شهرداری ها در فرآیند تهیه طرح های جامع و راهبردی، معضل حاشیه نشینی به ویژه در کلانشهرها و نبود درآمد پایدار برای شهرداری ها را از دیگر چالش های مدیریت شهری برشمرد.

هفدهمین گردهمایی معاونان و مدیران برنامه ریزی و توسعه کلانشهرهای کشور با میزبانی شهرداری کلانشهر اهواز در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود.

120 نفر از مدیران و معاونان شهرداری ها از 15 کلان شهر کشور در این گردهمایی حضور دارند.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: رامی علاسوند
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
United States of America
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
0
0
باید کلیه اشخاص مشمول قانون مالیات و عوارض ارزش افزوده مکلفند شوند عوارض ارزش افزوده را راسا به حساب شهرداریهای واریز کنند . زیرا سازمان امور مالیاتی در قبال مسئولیت های گوناگون شهرداری در اداره شهرها احساس مسئولیت نمی کند و نظارت لازم را بعمل نمی آورد
:
:
:
آخرین اخبار