تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۱۱۶۶۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبادان اسیر گره‌های ترافیکی
با نزدیک شدن به آخر سال، شهر آبادان مثل سال‌های گذشته اسیر گره‌های ترافیکی شده است
با نزدیک شدن به آخر سال، شهر آبادان مثل سال‌های گذشته اسیر گره‌های ترافیکی شده است.

یکی از مدرن‌ترین شهرهای کشور و دارای سابقه شهری درخشان آبادان است که با رشد جمعیت و وفور خودرو در بین شهروندان، همچنان از کمبود خیابان‌های استاندارد و ضد ترافیک رنج می‌برد.

آخر سال فرا رسیده است و این شهر اسیر گره‌های ترافیکی شده و همچنان نهادهای تصمیم‌گیری در سکوت و بی‌خردی محسوسی فرورفته‌اند و مرکز این شهر در خفقان ترافیک خودروهایی است که اغلب تک‌سرنشین و بی‌هدف در حال گذر هستند.

هر چند در سال‌های گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی این شهرستان با تغییر برخی مسیرهای عبوری سعی در کاهش ترافیک کرده است، اما مشکلات شهری و ترافیکی در آبادان، بیش از آن است که بتوان با تغییرات جزئی گره‌های آن را باز کرد.

در همین راستا اشاره‌ای خواهیم داشت به خیابان امام خمینی (ره) آبادان که همه‌شب از ازدحام بالایی برخوردار است و در این بین، خودروهای تک سرنشین و بدون هدف بسیاری در این ازدحام تردد دارند که فقط برای خودنمایی سعی در عبور از این مسیر می‌کنند و مشکلات زیادی را برای شهروندان و عابران پیاده ایجاد می‌کنند.

تاکنون هیچ تصمیم درستی در این راستا گرفته نشده است و این خیابان همچنان در ساعات شلوغ شب دچار ترافیک سنگین خودروها و عابران پیاده است.

این خیابان شب‌ها به یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید آبادان تبدیل می‌شود و تاکنون شهرداری و راهنمایی و رانندگی آبادان هیچ راه‌کاری برای تسهیل وضعیت عبور و مرور عابران ارائه نکرده‌اند.

این خیابان را می‌توان به‌نوعی برای خودروها هدفمند کرد تا در چنین مواقعی مشکلاتی برای عابران پیاده و همچنین اتومبیل‌هایی که قصد عبور دارند، ایجاد نشود.

در این بین خودروهای زیادی هستند که در عین حالی که می‌دانند زمان زیادی را باید در ازدحام این خیابان منتظر بمانند تا راهی برای خروج پیدا کنند، اما باز هم این مسیر را برای تردد انتخاب می‌کنند که این انتخاب مغرضانه که از سوی شهروندان تنها یک نمایش از سوی رانندگان بی‌هدف این خودروها تلقی می‌شود، اغلب به بسته شدن مسیر منجر خواهد شد.

شهرداری آبادان نیز تاکنون نتوانسته است طرحی را به اجرا درآورد که از مشکلات ترافیکی مرکز شهر آبادان بکاهد، به‌عنوان مثال می‌توان به خیابان فرعی هفتم خیابان امام(ره) اشاره کرد که تنها چند پلاک تجاری و مسکونی باقی‌مانده تا با رضایت مالک این اماکن، ملک آنها برابر طرح شهرداری مشمول عقب‌نشینی شود و خیابان امام خمینی و امیرکبیر از یک مجرای مجزا به یکدیگر وصل شده تا عمده مشکل ترافیکی شهر برطرف شود.

اما به‌دلایل نامعلوم این اقدام از سوی شهرداری آبادان انجام نمی‌پذیرد و مرکز شهر همچنان اسیر گره‌های ترافیکی در آخرین ماه سال است.

این ایام نیز که مصادف است با روزهای پرشور انتخابات، ستادهای انتخاباتی نیز مزید بر علت شده‌اند و راه تنگ عابران، بیش از پیش تنگ‌تر شده است و باید هر چه سریع‌تر در این خصوص تصمیم صحیحی گرفته شود.
مرجع / فـارس
برچسب ها: آبادان
:
:
:
آخرین اخبار