تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۱۶۸۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان قطب تولید آبزیان
تولیدات شیلات استان در سال گذشته بیش از 105 هزار تن بوده که امسال و تا پایان اسفندماه میزان تولید فرآورده‌های شیلاتی بیش از این میزان خواهد شد
مدیرکل شیلات خوزستان گفت: تولیدات شیلات استان در سال گذشته بیش از 105 هزار تن بوده که امسال و تا پایان اسفندماه میزان تولید فرآورده‌های شیلاتی بیش از این میزان خواهد شد.

نبی الله خون میرزایی اظهار کرد: صید و آبزی پروری به عنوان دو فعالیت عمده شیلات از دیرباز در فرهنگ خوزستان وجود داشته و خوزستانی‌ها به خاطر اسکانشان در کنار رودخانه و دریا به شغل صیادی مشغول بودند و صیادی شغلی است که ریشه در فرهنگ خوزستانی‌ها دارد.

وی افزود: آبزی پروری از 20 سال گذشته در کشور شکل گرفته و در خوزستان نیز به شکل بسیار مطلوبی در حال اجرا است؛ به گونه‌ای که خوزستان در حال حاضر قطب تولیدات آبزیان کشور است.

خون میرزایی تصریح کرد: افراد در حوزه‌های مختلفی از جمله صیادی، آبزی‌پروری، صنایع فرآوری، بسته بندی و صادرات به صورت حلقه‌های به هم پیوسته در بخش شیلات شاغل هستند و متناسب با حجم تولید و صیدی که در استان صورت می‌گیرد، اشتغال متفاوتی در بخش‌های مختلف را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: عملکرد ماهیان گرمابی در سال گذشته بیش از 47 هزار تن بوده که امسال این میزان به بیش 50 هزار تن خواهد رسید و همچنین در بحث صید بیش 47 هزار تن صید انجام شده است که امسال این میزان افزایش پیدا می‌کند.

خون میرزایی خاطرنشان کرد: به افزایش صید دلخوش نیستیم و به دنبال آن هستیم تا منابع دریایی حفظ شوند و گونه‌های با ارزش به خطر نیفتند و سعی می‌کنیم عملکرد حوزه شیلات در حوزه پرورش را افزایش دهیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار