تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۱۷۳۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اسکله نفت آبادان به موزه تاریخ نفت تبدیل می شود
مدیر روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان از آماده سازی باراندازهای شماره ١ تا ١١ پالایشگاه آبادان و محل نگهداری جرثقیل های اکوان و گوگرد به عنوان موزه نفت در تعطیلات نوروز خبر داد
مدیر روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان از آماده سازی باراندازهای شماره ١ تا ١١ پالایشگاه آبادان و محل نگهداری جرثقیل های اکوان و گوگرد به عنوان موزه نفت در تعطیلات نوروز خبر داد.

فرشید خائیز افزود:طرح نوروزی بازدید از بخشی از موزهای پنجگانه نفت در اصلی ترین بخش موزه نفت آبادان شامل باراندازهای شماره ١ تا ١١ در حال آماده سازی است و بخشی از اشیاء تاریخی و وسایل مورد استفاده در صنعت نفت نیز در حال انتقال به این مکان است.

وی اظهار داشت:اسکله صادراتی نیز با دو جرثقیل اکوان و گوگرد و محلی برای بارگیری فرآورده های نفتی در گذشته است که به عنوان بخشی از موزه پنجگانه نفت در نظر گرفته شده است.

خائیز بیان داشت:در این موزه تاریخ شکل گیری صنعت نفت، تاریخ شهری آبادان به عنوان نخستین شهر مدرن کشور، تاریخ 70 ساله پالایشگاه نفت آبادان و پالایشگاه نفت آبادان در دفاع مقدس به معرض نمایش گذاشته می شود.

مدیر ورابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان از انتقال و استقرار دو فروند کپسول یا قایق نجات با ظرفیت 25 نفر و دو شناور دریایی برای نمایش در اسکله موزه آبادان از جزیره لاوان به این شهر خبر داد و گفت:بنا به دستور وزیر نفت یک نفنتکش قدیمی که توانایی عبور از آبراه اروند را داشته باشد به آبادان منتقل شده و در محل موزه برای بازدید عموم مستقر می شود.

مدیر روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان همچنین از راه اندازی یک سینمای روباز برای نمایش فیلم های صنعت نفت و تاریخ نفت در محل نمایشگاه خبر داد و گفت:12 راوی آموزش دیده نیز در محل این موزه مستقر شده و اطلاعات لازم را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهند.

وی گفت:به منظور معرفی صنایع دستی و فرآوردهای بومی محلی منطقه با هماهنگی شورای اسلامی شهر و شهرداری آبادان قرار است در بخشی از این موزه عشایر دایر شود.

موزره پنجگانه نفت آبادان شامل اسکله تاریخی آبادان جرثقیل اکوان، آموزشگاه حرفه ای 'تکنیکال اسکول'، پمپ بنزین آبادان، خانه های تشریفاتی و نیروگاه شماره 1 پالایشگاه است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: موزه نفت آبادان
:
:
:
آخرین اخبار