تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۱۱۷۵۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش گشت حفاظت و کنترل تالاب شادگان در ایام نوروز
رییس اداره حفاظت محیط زیست شادگان از افزایش گشت حفاظت و کنترل تالاب شادگان در ایام نوروز خبر داد
رییس اداره حفاظت محیط زیست شادگان از افزایش گشت حفاظت و کنترل تالاب شادگان در ایام نوروز خبر داد.

محمدحسن فقیه اظهار کرد: در ایام نوروز تالاب شادگان و همچنین رودخانه‌های جراحی و کارون که در حوزه این شهرستان واقع هستند، علاوه بر رسیدگی روتین، تحت حفاظت ویژه زیست‌محیطی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به گستره وسیع تالاب شادگان ادامه داد: این تالاب در حوزه شهرستان‌های شادگان، آبادان و ماهشهر قرار دارد. کمتر از یک هزار هکتار از تالاب شادگان در حوزه ماهشهر و 180 هزار هکتار از این تالاب در حوزه آبادان قرار گرفته و شهرستان شادگان با در اختیار داشتن بخش بزرگی از تالاب بین 260 تا 270 هزار هکتار از این تالاب را در حوزه خود جای داده است.

فقیه با اشاره به مدیریت و حفاظت پناهگاه‌های حیات وحش تالاب شادگان گفت: پناهگاه‌های حیات وحش تالاب 327 هزار هکتار از کل تالاب شادگان را شامل می‌شود که مدیریت این پناهگاه‌ها از نظر کنترل آلودگی، شکار و صید و تخریب به عهده مدیریت محیط زیست شادگان است. با فرا رسیدن ایام نوروز بیشترین میزان گشت و کنترل را در تالاب خواهیم داشت و با هرگونه تخلف و شکار، صید غیرمجاز و تخریب در پناهگاه تالاب شادگان برخورد جدی خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شادگان اظهار کرد: همچنین از اواسط اسفندماه تا اواسط اردیبهشت‌ماه، صید ماهی در تالاب شادگان ممنوع است و در این بازه زمانی با هر گونه صید غیرمجاز برخورد خواهد شد؛ در این راستا 3 هزار متر تور صیادی غیرمجاز را در هفته جاری در این تالاب جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به روند نظافت تالاب شادگان گفت: مجموعه حفاظت محیط زیست شادگان، یک دستگاه نظارتی است نه اجرایی؛ ولی بر اساس قانون با هر فردی اعم از حقیقی و حقوقی که در این تالاب مرتکب تخلف شده و قانون مدیریت پسماند را رعایت نکند، برخورد خواهد شد. در این زمینه همچنین گشت کنترل پسماندها در مناطق مختلف تالاب شادگان برقرار خواهد بود.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: تالاب شادگان
:
:
:
آخرین اخبار