تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۱۷۶۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته بیست‌ودوم لیگ برتر ؛
استقلال خوزستان به صدر جدول بازگشت
دیدار تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان و سیاه‌جامگان مشهد با نتیجه دو بر یک به سود تیم آبی پوش میدان خاتمه یافت
هفته بیست‌ودوم لیگ برتر - استادیوم غدیر اهواز
استقلال خوزستان 2 - سیاه‌جامگان مشهد 1
گل: موسی کولی بالی (26) پیمان شیرزادی (62) - سعید واسعی (78)
داور: پیام حیدری
کمک‌داوران: سعید علی‌نژادیان و مهدی الوندی
اخطار: فیلیپه برتولدو (استقلال) رضا شربتی، امیرحسین صدقی (سیاه‌جامگان)
تماشاگر: دو هزار نفر

استقلال خوزستان: فرناندو خسوس، دانیال ماهینی، محمد طیبی، موسی کولی بالی، پیمان شیرزادی، میثم دورقی، حکیم نصاری، فرشاد سالاروند (72- امید سینگ)، حسن بیت سعید (79- فرشاد جانفزا)، روح الله سیف اللهی و رحیم زهیوی (83- فیلیپه برتولدو)
سرمربی: عبدالله ویسی

سیاه‌جامگان مشهد: محمد ناصری، سید میثم حسینی، رضا شربتی (46- حمیدرضا علی‌عسکر)، امیرحسین صدقی، مصطفی احمدی، اولو کورده، سیدحسین کریمی، میلاد نوری، ایمان موسوی (54- سعید واسعی)، بهروز افشار و غلامرضا عنایتی (66- علیرضا نقی‌زاده)
سرمربی: فرهاد کاظمی

استقلال خوزستان به صدر جدول بازگشت

خلاصه بازی

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان و سیاه‌جامگان مشهد به سود تیم آبی پوش میدان خاتمه یافت.

نیمه نسخ دیدار استقلال و سیاه‌جامگان از سرعت بالایی برخوردار نبود و توپ در اکثر دقایق در میانه میدان بین بازیکنان دو تیم ردوبدل می شد. استقلال خوزستان به مانند اکثر مسابقات این فصل، بازی را با حضور سه مهاجم سرعتی آغاز کرد اما خط دفاعی تیم میهمان در نیمه اول کمتر به مهاجمان تیم استقلال فرصت خلق موقعیت داد و جدی‌ترین موقعیت گلزنی شاگردان ویسی در این نیمه، از روی یک ضربه آزاد خلق شد که به گلزنی موسی کولی‌بالی انجامید.

بازیکنان سیاه‌جامگان ضمن اینکه به هنگام از دست دادن توپ دست به دفاع فشرده می‌زدند تا به بازیکنان میزبان فضای لازم را ندهند، در هنگام حمله خطرناک ظاهر می‌شدند. سیاه‌جامگان در دقیقه ششم می‌توانست به گل برسد اما فرناندو خسوس ضربه حسین کریمی را به کرنر فرستاد و در دقیقه 28 نیز شوت راه دور میثم حسینی از بالای دروازه استقلال گذشت. در سمت مقابل هم ضربه روح الله سیف اللهی در آخرین لحظات نیمه نخست راهی به دروازه تیم میهمان پیدا نکرد تا این نیمه با تک گل کولی‌بالی به پایان برسد.

در نیمه دوم، روند بازی کاملاً تغییر کرد و دو تیم یک بازی سریع و جذاب با به نمایش گذاشتند. استقلال خوزستان در بیست دقیقه ابتدایی این نیمه بر توپ و میدان حاکم بود و پس از طراحی چند حمله به گل دوم رسید. در این نیمه ابتدا ضربه فرشاد سالاروند به شکل خطرناکی از کنار دروازه سیاه‌جامگان به خارج رفت و سپس شوت زمینی حسن بیت سعید را محمد ناصری به کرنر فرستاد اما همین کرنر تبدیل به گل دوم استقلال شد تا آبی پوشان مزد بازی تهاجمی خود را بگیرند.

تیم سیاه‌جامگان پس از دریافت گل دوم از لاک دفاعی بیرون آمد و برای جبران نتیجه تلاش کرد. شاگردان کاظمی پس از اینکه دوبار به شکل خطرناکی توسط حمیدرضا علی‌عسکر تا یک قدمی گلزنی پیش رفتند، در نهایت توسط سعید واسعی دروازه استقلال را باز کردند تا دقایق پایانی مسابقه با حساسیت بالایی دنبال شود.

در دقایق پایانی این مسابقه هم اتفاق خاصی رخ نداد تا در نهایت تیم استقلال خوزستان با کسب سه امتیاز به صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران برگردد.

شرح گل
1-0 (استقلال): در پی ارسال رحیم زهیوی و ضربه سر میثم دورقی، توپ توسط ناصری دروازه‌بان سیاه‌جامگان دفع شد ولی توپ برگشتی را موسی کولی‌بالی مدافع پیش تاخته استقلال با یک ضربه آرام از خط دروازه سیاه‌جامگان عبور داد تا گل استقلال خوزستان رقم بخورد.

2-0 (استقلال): کرنر ارسالی روح الله سیف اللهی با ضربه سر پیمان شیرزادی به تور دروازه سیاه‌جامگان مشهد بوسه زد.

2-1 (سیاه‌جامگان): سعید واسعی از قلب دفاع استقلال قرار کرد و پس از جا گذاشتن فرناندو خسوس توپ را وارد دروازه استقلال کرد.

در حاشیه
* تماشاگران بدون خریداری بلیت از این مسابقه دیدن کردند و باشگاه استقلال خوزستان هزینه بلیت ورودی تماشاگران به استادیوم غدیر اهواز را پرداخت کرد.

* عبدالله ویسی که به دلیل انجام عمل جراحی، در تمرینات چند روز اخیر تیم استقلال خوزستان حاضر نشده بود، امروز تیمش را همراهی کرد و روی نیمکت نشست.

*ایمان موسوی  بازیکن سابق فولاد خوزستان پیش از تمرین قبل از بازی به سمت هواداران استقلال خوزستان رفت.

* امیرحسین صدقی، ایمان موسوی و میثم حسینی به سمت ویسی رفتند و از او رخصت گرفتند.

* غلامرضا عنایتی در اواسط نیمه دوم مصدوم شد و از زمین بیرون رفت. تماشاگران استقلال هنگام خروج عنایتی اقدام به تشویق این بازیکن کردند.

* آرش افشین بازیکن نیم فصل اول تیم ملوان انزلی که مذاکراتی با استقلال خوزستان داشته، از جمله تماشاگران این دیدار در استادیوم غدیر اهواز بود.

* تماشاگران خوزستانی حاضر در استادیوم غدیر پس از پیروزی تیم استقلال خوزستان اقدام به تشویق بازیکنان و مربیان این تیم کردند.

مرجع / خوزستان اسپرت
:
:
:
آخرین اخبار