تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۱۷۶۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه چمران اهواز:
۱۰۰ هزار مترمربع از اراضی چمران در تصرف معارضان است
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی این دانشگاه در تصرف و اشغال معارضان است
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی این دانشگاه در تصرف و اشغال معارضان است.

غلامحسین خواجه شامگاه پنجشنبه در نشست روسای دانشگاه های استان در سالن جلسات دانشگاه چمران اهواز اظهار کرد: دانشگاه های خوزستان باید ویژه دیده شوند. همچنین بودجه عمرانی و جاری دانشگاه چمران باید ۱۰۰ درصد تخصیص داده شود تا گره مشکلات استان باز شود و دانشگاه بتواند وظیفه خود را در راستای رشد و توسعه آموزش عالی و تعهد به مردم انجام دهد.

وی افزود: پایه بودجه دانشگاه ها به صورت مناسب تنظیم نشده و رشد بودجه های ما کفاف بودجه ها را نمی دهد و بسیاری از کارها و حتی طرح های قبل از انقلاب هم راکد مانده و به دلیل کمبود اعتبارات رها شده و غیر قابل استفاده است.

رئیس دانشگاه چمران اهواز تصریح کرد: خوزستان تنها نماد مقاومت نیست اما باید کمک شود و دانشگاه چمران با مشکلاتی نظیر نیمه کاره رها شدن ساختمان ها، فرسوده بودن و از رده خارج شدن تجهیزات آزمایشگاهی و ناتوانی در تامین هزینه های فیبر نوری مواجه است. حتی پمپ موتورخانه به دلیل بدهی به آب و برق مهر و مهر و موم شده است.

خواجوی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی دانشگاه در دست معارضان و ۷۰ هزار متر مربع در تصرف بنیاد مستضعفان است.

وی عنوان کرد: اسناد ما دست اشخاص و سازمان ها است و ماندگاری طولانی دانشجویان یکی از مشکلاتی است که هزینه های سنگینی را نیز به ما تحمیل می کند.

رئیس دانشگاه چمران اهواز گفت: نداشتن شماره مستخدم برای جذب هیئت علمی و سیل درخواست های انتقال به دلیل شرایط بد آب و هوایی و ناتوانی در  تصفیه و تامین آب شرب خام خوابگاه ها مشکلات اساسی ما هستند.

خواجه بیان کرد: دانشگاه های خوزستان به ویژه دانشگاه چمران استحقاق بیشتر از این را دارند که توسعه یابند و برای این مسئله بسیار نگران هستیم.

وی عنوان کرد: هرچقدر وضعیت موجود دانشگاه را منعکس می کنیم چندان توجهی به آن نمی شود ولی امیدواریم در راستای حل برخی مشکلات مساعدت شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار