تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۱۷۶۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واگذاری کارخانه نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی
کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مراحل قانونی واگذاری به بخش خصوصی را طی می کند
مدیر عامل کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با بیان اینکه واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی طبق اصل 44 قانون اساسی انجام می شود گفت: کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مراحل قانونی واگذاری به بخش خصوصی را طی می کند.

علی کاظمی روز پنجشنبه با دفاع از حقوق و مطالبات کارکنان این کارخانه اظهار کرد:تا زمان طی شدن مراحل قانونی واگذاری به بخش خصوصی مدیر عامل و هیات مدیره مسوولیت راهبردی کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه را بر عهده داشته و به وظیفه خود عمل می کنند.

وی نگرانی کارکنان این شرکت بزرگ تولید شکر نسبت به آینده این شرکت و وضعیت شغلی خود را به حق دانست و گفت:تا زمانیکه تمام مراحل قانونی واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه طی نشده ، اعضای هیات مدیره و مدیر عامل به وظیفه خود مبنی بر پرداخت مطالبات کارکنان عمل می نمایند.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بیان داشت:سازمان خصوصی سازی طبق اصل 44 قانون اساسی این شرکت را به مزایده گذاشته و برنده مزایده نیز مشخص شده است و مراحل واگذاری به بخش خصوصی در حال طی شدن است.

وی همچنین در خصوص بدهی این کارخانه گفت:خریدار طبق قرارداد بخشی از بدهی های این شرکت را تقبل کرده است.

کاظمی در خصوص حضور سهامداران جدید در محل شرکت مذکور نیز گفت:تا زمانیکه مراحل قانونی واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی طی نشده حضور سهامداران جدید در شرکت صحیح نبوده است.

وی همچنین در جمع تعدادی از کارکنان کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در محل مسجد این شرکت گفت:اعضای هیات مدیره مدافع حق و حقوق کارکنان این شرکت می باشد.

سهامداران جدید شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اوایل هفته جاری با حضور در این شرکت در جمع تعدادی از کارگران و کارکنان شاغل در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولیدی که نسبت به تاخیر پیش آمده در پرداخت مطالباتشان تجمع کرده بودند به گفت و گو نشستند.

سهامداران جدید شرکت مذکور به کارکنان این شرکت قول دادند مطالبات آنان را تا قبل از پایان سال پرداخت کنند.

آنان همچنین از برنامه ریزی صورت گرفته برای توسعه کمی و کیفی کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خبر دادند.

واگذاری این شرکت بزرگ تولید شکر به بخش خصوصی موجب نگرانی کارکنان شاغل در آن شده است.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان فعالیت خود را از سال 1340 آغاز کرد ولی در سال 1354 بطور رسمی با نام شرکت٬ دارای اختیار انجام عملیات کشاورزی برای تولید نیشکر و ایجاد صنایع و فراورده های وابسته ثبت شد.

کشت و صنعت هفت تپه ، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد.

ظرفیت تولید این کارخانه 100هزار تن شکر در سال است.

کارکنان شاغل در بخش های مختلف این شرکت بیش از دو هزار و 700 نفر اعلام شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار