تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۱۷۶۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اهواز:
شرکت ملت ایران در انتخابات بسیار چشمگیر بوده است
شرکت ملت شریف ایران و مردم ولایتمدار خوزستان در انتخابات بسیار خوب، چشمگیر و همچنین مایه امیدواری و دلگرمی برای مؤمنان بوده است
امام جمعه اهواز گفت: شرکت ملت شریف ایران و مردم ولایتمدار خوزستان در انتخابات بسیار خوب، چشمگیر و همچنین مایه امیدواری و دلگرمی برای مؤمنان بوده است.

شرکت ملت ایران در انتخابات بسیار چشمگیر بوده است

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نمازجمعه امروز (14 اسفندماه) با اشاره به روز نیکوکاری و سالروز تاسیس کمیته امداد امام(ره) اظهار کرد: کمیته امداد به فرمان امام راحل(ره) در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و در 14 اسفند 57 تاسیس شد.

وی افزود: در بخشی از سوره ذاریات و همچین در بخشی از سوی معراج آمده است که در مال و ثروت حقی برای اشخاص فقیر و بی بضاعت وجود دارد در حالی که مراد آن خمس و زکات نیست، بلکه حقی اضافه بر خمس و زکات است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: امام محمدباقر(ع) می فرمایند که از پدرم امام زین العابدین(ع) پرسیدم که این چه حقی است؟ حضرت فرمودند که این ربطی به زکات و صدقات واجبه ندارد. پرسیدم پس این چه حقی است؟ حضرت فرمودند که انسان در حد بصاعتی که دارد به مستمندان کمک کند و انسانهای محتاج را شناسایی و به آنان کمک کند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه سائل کسی است که ابراز احتیاح می کند و می گوید من محتاج هستم، عنوان کرد: حضرت فرمودند آن مبلغی که انسان از مال خود کمک کردن به دیگران اختصاص می دهد در مرحله اول اگر قوم و خویش مستحقی دارد به او کمک کند که در این صورت صله رحم نیز محسوب می شود و یا اینکه به انسان های فقیر و اشخاصی که بار خود را به گونه ای بر دوش دیگران می اندازد کمک و آنان را نیز تأمین کند.

وی ادامه داد: خداوند بهتر می داند جه کسانی عالم اند و به احکام اسلام و قرآن و ائمه اطهار(ع) عمل می کنند. همچنین از این قبیل روایات در کتاب وسایل الشیعه در باب هفتم احادیث زیادی از باب امامان معصوم وجود دارد که افراد علاوه بر خمس و پرداخت های واجبف از مال خود به شکل فی سبیل الله به افراد محتاج کنند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: خداوند در سوره نور می فرماید اگر کسی به افراد نیازمند کمک نکند برکت از مال او خواهد رفت. افرادی باغ پرثمر و پر میوه ای داشتند و یک شب قسم خوردند که صبح به باغ بروند و میوه ها را بسیار آهسته جمع آوری کنند که مستمندان و فقیران متوجه نشوند و از آنان درخواست کمک نکنند.

وی ادامه داد: آنان اینگونه گفتند و یادی از خدا نکردند و صبح که به سمت باغ رفتند عذابی بر آنان نازل شد و همه میوه های باغ از بین رفتند.  این سرنوشت شما در این دنیا است. پس اگر اینگونه رفتار کنید و نخواهید که خیرتان به بنده خدا برسد برکت از مال شما کم خواهد شد.

آیت الله موسوی جزایری گفت: بهتر است انسان به دست خود و بدون منت انفاق فی سبیل الله را انجام دهد تا رحمت ها رزق و روزی و مال و اموال در زندگی نصیب او شود. همچنین اگر حاجتی را برآورده کند، گرهی را باز کند و کمکی بدون منت و متوجه شدن دیگران انجام دهدف این موارد بیش از سایر عبادات مؤثر است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: در شرایط امروز با وجود مشکلات اقتصادی در کشور که درآمد عمده آن نیز نفت است، و دولت و مردم دچار مشکل و مضیقه مالی هستند باید دست یکدیگر را بگیریم.

وی در آغاز خطبه دوم با اشاره به 15 اسفند و روز درختکاری اظهار کرد: در روایتی از کشف الحقایق، امام جعفر صادق (ع) فرمودند، انسان که از دار دنیا برود و دست او از دنیا کوتاه شود دیگر نمی تواند کار ثوابی انجام دهد که پاداشی برای او حساب شود؛ بنابراین اگر انسان فرزند صالحی تربیت کرده باشد این فرزند با کارهای شایسته خود پدر و مادر را نیز در ثواب اعمال خود شریک خواهد کرد.

امام جمعه اهواز ادامه داد: همچنین اینکه انسان با روش صحیح به مردم آموزش داده باشد این نیز می تواند منشا خیر و ثواب پس از موت برای او باشد.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به مورد سوم گفت: خداوند در قرآن فرموده است، انسانی که چاهی را حفر کرده، مکانی را احداث کرده باشد و یا درختی کاشته باشد، تا زمانی که آنها و هم چنین این درخت عمر داشته باشند و مردم از آنها استفاده کنند، اجر و ثواب پس از مرگ به افرادی که در ایجاد آنها دخیل بودند، خواهد رسید.

وی با اشاره به روایتی دیگر از امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) فرمودند درخت میوه دار را قطع نکنید که خداوند عذاب سخت دنیوی را بر شما نازل خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: امروز در دنیا و به ویژه در کشور ایران، این موضوع مطرح است که کارخانه هایی که سوخت فسیلی دارند گاز کربن را در هوا پخش کرده و مشکلاتی از جمله تخریب لایه ازن، ایجاد بیابان و کمبود باران ایجاد می کنند و ده ها پیامد خطرناک دیگری را در پی دارند.

وی ادامه داد: علاج این موارد درختکاری است و باید تا می توانیم در این امر خیر سهیم و شریک باشیم.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به انتخابات 7 اسفند اظهار کرد: حماسه 7 اسفند را نیز گرامی می داریم، شرکت ملت شریف ایران و مردم ولایتمدار خوزستان در انتخابات بسیار خوب، چشمگیر و همچنین مایه امیدواری و دلگرمی برای مؤمنان بوده است.

وی ادامه داد: ما در دنیا دوستانی داریم که ولایت مدار و محبان اهل بیت(ع) هستند که آنها سربلند می شوند و احساس امیدواری می کنند و تکیه آنان جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس است.

امام جمعه اهواز افزود: بنابراین اگر شرکت مردم در انتخابات ضعیف و کمرنگ باشد اسرائیل و دشمنان شاد خواهند شد. ولی باید خدا را شکر کنیم که ملت ایران فهیم و بصیر است و دشمن را به خوبی می شناسد پس به مردم تیریک می گوییم و از حضور ملت ایران تشکر می کنیم. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار