تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۱۷۶۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر:
ترویج رای فروشی باعث حذف انسان‌های صالح می‌شود
اگر سنت زشت و ناپسند فروش رای به بدعت تبدیل شود، دیگر انسان‌های صالح و پاک به میدان نخواهند آمد و مردم به آینده امیدوار نخواهند بود
امام جمعه خرمشهر گفت: اگر سنت زشت و ناپسند فروش رای به بدعت تبدیل شود، دیگر انسان‌های صالح و پاک به میدان نخواهند آمد و مردم به آینده امیدوار نخواهند بود.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار کرد: یکی از مصداق‌های تقوا، دقت در خرج زندگی و چگونگی مصرف است که متاسفانه گروهی از مسلمانان به وادی کشورهای دنیاطلب و مرفع و غافل کشیده شده‌اند.

وی افزود: اگر تمام هزینه‌ها و مصرف‌ها به حد افراط و تفریط برسند، از نظر شرع مقدس اسلام محکوم است، اسلام آن‌قدر درباره مصرف دقت دارد که حتی میزان آب وضو و غسل را معین کرده است و کسی که در مصرف معتدل نباشد، از زمره‌ افراد متقی خارج می‌شود.

امام جمعه خرمشهر ضمن تشکر از مردم ولایتمدار خرمشهر برای حضور در حماسه 7 اسفند خاطرنشان کرد: در تحلیلی از تحلیلگران آمریکایی آمده است که اول سیاست‌مدار جهان رهبری جمهوری اسلامی ایران است.

موسوی بیان کرد: مقام معظم رهبری با سیاست خود، استکبار را مدیریت کردند، دشمنان به‌دنبال نفوذ در مجلس خبرگان بودند اما به لطف خدا مایوس شدند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر رای حق هر فردی است، پس می‌توان رای خود را فروخت گفت: همان‌طور که در حکم اولیه قرآن آمده است«الناس مسلطون علی اموالهم» ولی در جایی دیگر و در حکم ثانویه «لا ضرر و لا ضرار فی الاسلام» آمده است.

موسوی ادامه داد: درست است که رای حق من است، اما با فروختن رای به اسلام و نظام ضرر می‌رسانم اگر این سنت ناپسند رواج پیدا کند و هر کس که پول‌دارتر باشد وارد عرصه شود، مجلس ما تبدیل به افراد مرفع می‌شود و خسارات آن در مرحله اول، بدنه جامعه را می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اگر این سنت زشت و ناپسند به بدعت تبدیل شود، دیگر انسان‌های صالح و پاک به میدان نخواهند آمد و مردم به آینده امیدوار نخواهند بود و حضور حداکثری تبدیل به حداقل می‌شود که این یک هشداری جدی است و باید مسئولان تدبیری بیندیشند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار