تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۱۷۷۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشکده مهندسی زراعی دانشگاه خبر داد:
راه‌اندازی مرکز مطالعات بهره‌وری کشاورزی در دانشگاه رامین
رئیس دانشکده مهندسی زراعی و عمران روستایی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان از برنامه این دانشکده برای راه‌اندازی مرکز مطالعات بهره‌وری کشاورزی ایران خبر داد
رئیس دانشکده مهندسی زراعی و عمران روستایی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان از برنامه این دانشکده برای راه‌اندازی مرکز مطالعات بهره‌وری کشاورزی ایران خبر داد.

دکتر افشین مرزبان با اشاره به همکاری‌های این دانشکده با حوزه‌های صنعتی، اظهار کرد: با سازمان جهاد کشاورزی، سازمان آب و برق و اداره‌کل محیط‌زیست استان و وزارت نفت همکاری‌های مشترک داریم؛ همچنین مرکز آزمون ماشین‌های کشاورزی در دانشگاه ایجاد شده که مورد تأیید وزارت جهاد کشاورزی است و ماشین‌های کشاورزی ساخته‌شده در داخل و یا وارداتی در این مرکز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورت تأیید مجوز فعالیت به آن‌ها اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این دانشگاه رامین خوزستان تنها دانشگاه تخصصی کشاورزی غرب کشور است، به‌دنبال راه‌اندازی مرکز مطالعات بهره‌وری کشاورزی ایران در این دانشگاه هستیم؛ همچنین تأسیس رشته‌های بین‌رشته‌ای و توسعه تحصیلات تکمیلی در برنامه‌های دانشکده قرار دارد.

رئیس دانشکده مهندسی زراعی و عمران روستایی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان توسعه فضای دانشکده را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: اکنون ازنظر فضای آزمایشگاهی کمبود وجود دارد و توسعه این فضاها در حال انجام است.

مرزبان با اشاره به فعالیت پنج گروه آموزشی در دانشکده مهندسی زراعی و عمران روستایی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، اظهار کرد: مهندسی آب، اقتصاد کشاورزی، ترویج و آموزش کشاورزی، مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی گروه‌های آموزشی این دانشکده هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 700 دانشجو در این دانشکده تحصیل می‌کنند که 20 درصد آن‌ها را دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند؛ همچنین 22 عضو هیئت‌علمی در دانشکده مهندسی زراعی و عمران روستایی دانشگاه فعالیت می‌کنند و برای نخستین‌بار در استان مقطع دکترای رشته‌های ترویج و آموزش کشاورزی و مکانیزاسیون در دانشگاه راه‌اندازی شد.

رئیس دانشکده مهندسی زراعی و عمران روستایی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان ارتقای کیفیت آموزشی را از اهداف مدنظر در سال جاری عنوان و تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان رشته‌های دانشکده از لحاظ کیفیت آموزشی در سطح کشور زبانزد هستند و شرایط تحصیل در دانشگاه و امکانات موجود با همت اساتید مجرب و دانشجویان موجب شده است که دانشجویان دانشگاه در آزمون‌های تحصیلات تکمیلی موفقیت‌های خوبی کسب کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار