تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۱۷۷۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره آبفای رامهرمز خبر داد:
کاهش سطح سفره‌‌های آب‌های زیر‌زمینی در رامهرمز
متاسفانه بیش از 100 حلقه چاه غیر‌مجاز و مجاز در محدوده قانونی شهر احداث شده است که روزانه بیش از 25 هزار مترمکعب آب برداشت می‌کنند
رئیس اداره آبفای رامهرمز از کاهش 25 متری سطح سفره‌های آب‌های زیرزمینی رامهرمز خبر داد.

شاهین لرکی اظهار کرد: متاسفانه بیش از 100 حلقه چاه غیر‌مجاز و مجاز در محدوده قانونی شهر احداث شده است که روزانه بیش از 25 هزار مترمکعب آب برداشت می‌کنند.

وی ادامه داد: به علت این برداشت‌ها دبی خروجی چاه‌های آب شرب شهرستان 25 متر کاهش پیدا کرده است و موجب شد سه حلقه چاه شهرستان الکترو موتور‌های‌شان از مدار خارج و موجب سوخته شدن آن‌ها شد که هزینه‌ای بالغ بر 180 میلیون تومان به آبفای شهرستان خسارت وارد کرد.

رئیس آبفای رامهرمز تصریح کرد: با تلاش‌های فراوان و با خرید و نصب پمپ جدید توانستیم طی چند روز گذشته دو حلقه از این چاه‌ها را وارد مدار کنیم و یک حلقه دیگر با رفع مشکل به زودی وارد مدار خواهد شد.

وی افزود: چاه‌های شهرداری که در سطح هستند و قابلیت آب شرب را دارند متاسفانه برای آبیاری فضای سبز و شستن جداول و خیابان‌ها استفاده می‌شود که ضربه‌ای به آب‌های زیرزمینی است.

لرکی همچنین گفت: در چند سال گذشته در محوطه مصلای نیمه تمام رامهرمز چاهی حفر شده که در حال حاضر برای جبران کمبود آب شرب شهر طی قراردادی که ما بین آبفا و هیئت امنا مصلا منعقد شده است در حال واگذاری موقت است.

وی تاکید کرد: در صورتی که این چاه وارد مدار شود روزانه 5 هزار مترمکعب افزایش آب‌دهی به شهر را خواهیم داشت اما در حال حاضر با وجودی که 310 میلیون تومان برای این چاه هزینه کرده‌ایم شهرداری کار را متوقف کرده و ادعای مالکیت آن را دارد.

رئیس آبفای رامهرمز گفت: برای جبران کمبود آب شرب منطقه جوی آسیاب، زمینی در این منطقه خریداری کرده‌ایم و تا یک ماه آینده در این منطقه چاهی را در سرویس خواهیم آورد که هزینه‌ای بالغ بر 400 میلیون تومان در بر خواهد داشت.

لرکی در پایان گفت: با توجه به اینکه در منطقه جوی آسیاب، خطوط لوله قدیمی است و باید تعویض و اصلاح شوند که آبفای رامهرمز این آمادگی را دارد اما شهرداری ممانعت به عمل می‌آورد و خواستار هزینه تخریب و کنده‌کاری خطوط لوله شده است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: رامهرمز
:
:
:
آخرین اخبار