تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۱۷۷۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شوش خواستار پرداخت مطالبات کشاورزان ذرتکار شد
فرماندار شوش با انتقاد از پرداخت نشدن مطالبات کشاورزان ذرتکار این شهرستان گفت: مطالبات کشاورزان ذرتکار باید در اسرع وقت پرداخت شود
فرماندار شوش با انتقاد از پرداخت نشدن مطالبات کشاورزان ذرتکار این شهرستان گفت:مطالبات کشاورزان ذرتکار باید در اسرع وقت پرداخت شود.

جمعی از کشاورزان ذرتکار شهرستان شوش روز شنبه با حضور در فرمانداری این شهرستان و گفت و گو با فرماندار خواستار پرداخت مطالبات خود شدند.

رضا نجاتی در جمع کشاورزان افزود:شهرستان شوش به عنوان قطب تولید محصولاتی چون گندم و ذرت دانه ای از ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی برخوردار می باشد که انتظار می رود با پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان از این قشر زحمتکش حمایت شود.

وی اظهار کرد:پرداخت نشدن مطالبات کشاورزان ذرتکار این شهرستان موجب شده تا این کشاورزان برای کشت سایر محصولات و نیز عقد قرارداد آب با مشکل مالی مواجه شوند ضمن اینکه در آستانه عید نوروز این کشاورزان جوابگوی خانواده خود نیستند.

فرماندار شوش با ابراز نارضایتی از پرداخت نشدن مطالبات کشاورزان ذرتکار افزود: این موضوع از طریق استانداری خوزستان و سایر دستگاههای ذیربط پیگیری می شود.

تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان ذرتکار خوزستانی بابت مابه التفاوت فروش محصول ذرت در بورس گله مندی آنان را در پی داشته است.

کشاورزان خوزستانی بابت عرضه محصول ذرت دانه ای در بورس رقمی افزون بر 600 میلیارد ریال به عنوان مابه التفاوت قیمت عرضه محصول در بورس و نرخ تضمینی ذرت دانه ای از دولت طلبکاراند.

چند تن از کشاورزان ذرتکار شهرستان شوش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: با گذشت بیش از 100 روز از تحویل محصول همچنان 35 درصد طلب خود را دریافت نکرده و کسی نیز پاسخگو نیست.

در حالیکه قیمت تضمینی محصول ذرت دانه ای در سال زراعی جاری از سوی دولت کیلوگرمی 9 هزار و 600 ریال تعیین شده محصول ذرت دانه ای کیلویی شش هزار و 200 ریال از سوی بورس از کشاورزان خریداری گردید و مقرر شد مابه التفاوت قیمت از سوی دولت به کشاورزان پرداخت شود که تاکنون این امر محقق نشده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار