تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۱۷۷۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
این جایگاه عرضه سوخت تا اطلاع ثانوی تعطیل است
فعالیت نامنظم جایگاه های عرضه سوخت در هندیجان، شهروندان را دچار مشکلات زیادی کرده و در این بین شرکت پخش فراورده های نفتی و متصدیان جایگاه، هر کدام دیگری را مقصر این مشکل عنوان می کنند
فعالیت نامنظم جایگاه های عرضه سوخت در هندیجان، شهروندان را دچار مشکلات زیادی کرده و در این بین شرکت پخش فراورده های نفتی و متصدیان جایگاه، هر کدام دیگری را مقصر این مشکل عنوان می کنند.

مدتی است که عملکرد نامنظم جایگاه های توزیع بنزین در هندیجان به ویژه در تنها جایگاه شهری این منطقه، مشکلات زیادی برای شهروندان و مسافرانی که به این منطقه سفر می کنند، ایجاد کرده است.

مواجه شدن شهروندان و خودروها در برخی اوقات روز با سطل هایی که نشانگر نبود بنزین در جایگاه است در این روزها به موضوعی عادی برای شهروندان هندیجانی تبدیل شده است.

هندیجان دارای دو جایگاه عرضه سوخت، یکی در شهر و دیگری در جاده کمربندی و با فاصله چهار کیلومتری از جایگاه شهری دارد که مراجعه شهروندان به این جایگاه خود خطرات جانی را ممکن است به همراه داشته باشد.

برخی مواقع، نبود بنزین در هر دو جایگاه چاره ای جز خرید از دستفروشان برای مردم به همراه ندارد و این حقیقت را نیز باید پذیرفت که امروزه بخشی از مردم نیز بدون مراجعه به جایگاه ها ،از همین دستفروشان اقدام به خرید می کنند.

مراجعه مکرر مردم به دلیل نبود بیمارستان مجهز به شهرستان های مجاور نیز بر ضرورت وجود فراورده های نفتی به صورت 24 ساعته در جایگاه ها تاکید دارد.

یکی از شهروندان هندیجانی در این خصوص گفت:به دلیل وضعیت جسمی پدرم می خواستم او را به ماهشهر برسانم که هر دو جایگاه هندیجان فاقد بنزین بود.

شهروند دیگری که از مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان بود نیز در این خصوص گفت:برای مداوای فرزندم عازم ماهشهر بودم که در هر دو جایگاه بنزین وجود نداشت و تنها در فاصله پنج متری به نرخ یک هزار و 400 تومان توسط دستفروشان عرضه می شد که مجبور به خرید از آنها شدم.

یکی دیگر از مسئولان دستگاه های اجرایی امدادی نیز گفت:روز گذشته نبود گازوئیل در شهرستان نیز برای آنها مشکلاتی را ایجاد نموده است.

علاوه بر مطالبی که از سوی شهروندان مطرح می شود، مسافران و خودروهای عبوری را نیز باید در نظر گرفت زیرا که این شهرستان به عنوان ورودی و خروجی استان از سمت بوشهر تلقی شده و روزانه وسایط نقلیه زیای از این مسیر تردد می کنند و چنانچه با باک خالی به یکی از پمپ بنزین های هندیجان برسند ممکن است معطلی گاها 10 ساعته سبب خسارات جبران ناپذیری به آنها شود.

*** تاخیر در خرید فراورده های نفتی توجیه پذیر نیست

محمود طاهری زاده رئیس شرکت پخش فراورده های نفتی ناحیه ماهشهر با تایید عملکرد نامنظم جایگاه شهری گفت:تحویل بنزین در کشور با درخواست متصدیان جایگاه انجام می شود و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

وی ادامه داد:کارمزد جایگاهداران به صورت ماهانه پرداخت می شود و این شرکت برای خرید 48 ساعت فراورده تنخواه در اختیار متصدیان قرار داده است و متصدیان نیز می بایست از طریق این پول با ثبت درخواست به موقع اقدام به خرید سوخت کنند.

وی گفت:جایگاهداران نباید خرید خود را به صورت به روز انجام دهند و ثبت درخواست خود را می بایست یک روز قبل به انجام برسانند، زیرا خرید به روز سبب تاخیر در رسید فراورده به جایگاه می شود.

طاهری زاده با بیان اینکه متصدیان به دلایل مختلف از خرید خودداری می کنند افزود: تاخیر در خرید فراورده به هیچ وجه توجیه پذیر نیست و شرکت پخش به جایگاههای متخلف اخطارهای لازم را داده و آنها را به کمیته تخلفات فرا می خواند.

طاهری زاده ابراز امیدواری کرد که این مشکل بزودی رفع شود.

**** افزایش کارمزد و پرداخت به موقع هزینه سوخت از طرف بانک مطالبه جایگاه داران

مراد حیاتی متصدی جایگاه خلیج فارس (هندیجان شمالی) گفت:جایگاه ما دارای ظرفیت 50 هزار لیتر بنزین است که در حوزه شهری قرار گرفته و قدیمی ترین جایگاه شهرستان می باشد.

وی مشکلات موجود را از ناحیه شرکت پخش دانست و اظهار داشت:افزایش نیافتن نرخ کارمزد، واریز نشدن به موقع کارمزد به حساب جایگاه داران و تاخیر در واریز هزینه سوخت از سوی بانک به حساب جایگاه داران از مشکلاتی است که عامل این عملکرد نامنظم شده است.

وی افزود:این مشکلات را بارها طی نامه به اطلاع شرکت پخش رسانده ایم ولی برای رفع آن اقدامی نشده است.

حیاتی گفت:تمامی هزینه های جایگاه ها نظیر قبوض آب، برق، حقوق کارگر، حق بیمه افزایش یافته ولی هیچ افزایش کارمزدی به ما داده نشده است و تاخیر در واریز کارمزد ماهیانه سبب بروز مشکل شده است.

حیاتی ادامه داد:سوخت را نقدا خریداری می کنیم و تنخواه شرکت پخش پاسخگو نیست و این تنخواه باید افزایش یابد ولی شرکت پخش اعلام می کند که براساس میزان فروش اقدام به افزایش تنخواه می کند.

وی افزود: تاخیر در واریز فروش روزانه از سوی بانک به حساب متصدیان نیز جدی ترین مشکلی است که جایگاهداران با آن درگیرند و موجب می شود جایگاهداران نتوانند به موقع اقدام به ثبت سفارش سوخت کنند.

این مسئول جایگاه اضافه کرد:جایگاه ما چون در حوزه شهری است کمبود سوخت در آن بیشتر نمایان است در حالی که تمامی جایگاه ها با این مشکلات درگیرند.

احمد حیاتی متصدی جایگاه قائم(هندیجان جنوبی) نیز با تایید بروز این مشکلات برای مردم گفت: جایگاهداران مشکلات خاص خود را دارند و نمی توانند بنزین بیش از مصرف در مخازن خود نگهداری کنند، زیرا تبخیر بنزین موجب ضرر مالی به جایگاه می شود.

وی گفت:هنگام رونق صید و صیادی که قایق داران نیازمند بنزین هستند، سوخت به میزان کافی و در زمان مناسب تحویل جایگاه نشده و این خود مشکلاتی را برای صیادان به همراه دارد.

حسن حیدری متصدی جایگاه صاحب الزمان (شهر زهره) نیز گفت:حمل سوخت قبلا از سمت ماهشهر به هندیجان صورت می گرفت ولی هم اکنون از آبادان انجام می شود که این بعد مسافت نیز مزید بر علت شده است.

وی در خصوص مشکلات جایگاه شهر زهره نیز گفت: این جایگاه به مدت دو ماه 20 روز تعطیل بود که علت مشکلات مربوط به آسفالت جلوی جایگاه بود.

***

حال باید دید که چرا تامین به موقع بنزین به عنوان یکی از نیازهای اساسی زندگی امروزی است در پیچ خم اداری بین شرکت پخش و جایگاه داران به دغدغه شهروندان تبدیل شده است.

با توجه به در پیش بودن سفر مسافران به استان خوزستان و نزدیکی ایام نوروز، لازم است در این خصوص تمهید و برنامه ریزی شود.

شهرستان هندیجان با جمعیت 45 هزار نفر در جنوب خوزستان و دارای سه جایگاه عرضه سوخت می باشد که دو جایگاه در شهر هندیجان و یک جایگاه در شهر زهره قرار دارد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: هندیجان
:
:
:
آخرین اخبار