تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۱۷۸۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان:
همه قوا ملزم به اجرایی کردن راهبردهای مقام معظم رهبری هستند
مواردی مانند موضوع اقتصاد مقاومتی، نفوذ، عدم مذاکره با آمریکا که توسط حضرت آقا طرح می‌شوند در واقع راهبردهای نظام هستند و همه مسئولان و قوا موظفند آن را پیگیری کنند
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رهنمودهای امام خامنه‌ای گفت: مواردی مانند موضوع اقتصاد مقاومتی، نفوذ، عدم مذاکره با آمریکا که توسط حضرت آقا طرح می‌شوند در واقع راهبردهای نظام هستند و همه مسئولان و قوا موظفند آن را پیگیری کنند.

آیت الله محسن حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه در خانه مطبوعات خوزستان اظهارداشت: حضور مردم ایران اسلامی در این انتخابات حماسه‌ای جدید بود چرا که هردو انتخابات برگزار شده نقش مهمی در ساختار نظام جمهوری اسلامی دارند.

وی افزود: مجلس خبرگان علاوه بر وظایف ذاتی خود ظرفیتهای مهم دیگری نیز دارد که باید به فعلیت برسد همانگونه که مجلس شورای اسلامی نیز وظایفی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت جایگاه مجلس نیز گفت: قانون گذاری و ریل گذاری و همچنین نظارت برای عدم انحراف از قانون وظایف اصلی مجلس است.

وی افزود: شجاعت یکی از شرایط و ویژگیهای مهم نمایندگان است اما شجاعت باید در کنار عقلانیت و حکمت باشد تا به چارچوب‌ها آسیب نزند.

آیت الله حیدری با اشاره به نقش خبرگان نیز تاکید کرد: خبرگان علاوه بر نقش ویژه در تعیین رهبری در طول مسیر نیز وظایفی دارد.

وی با اشاره به اقدام مجلس خبرگان رهبری در انتخاب آیت الله العظمی خامنه‌ای در سال 68 نیز گفت: با آن اقدام خبرگان کشتی انقلاب اسلامی آرام و با ثبات در مسیر پیشرفت قرار گرفت.

عضو خبرگان رهبری افزود: نظارت بر استمرار وجود شرایط رهبری از وظایف خبرگان ملت است و طبیعتا طبق قانون نهادی که باید تشخیص دهد شرایط رهبری همچنان پابرجاست این مجلس است.

وی با اشاره به وجود سازوکارهای قانونی در مجلس خبرگان رهبری برای وظایف آن گفت: کمیسیون‌هایی در مجلس خبرگان رهبری وجود دارد و هر عضو در یکی از این کمیسیون‌ها است که هرکدام در طول سال در جلسات متعددی به وظایف خود می‌پردازند.

آیت الله حیدری گفت: مجلس خبرگان در طول سال فعالیتهای متعددی دارد اما این جلسات و فعالیتهای متعدد رسانه‌ای نمی‌شوند و معمولا فقط اجلاس افتتاحیه و چکیده‌ای از نطقهای پیش از دستور مطرح می‌شود.

وی در تشریح ظرفیتهای دیگر خبرگان رهبری گفت: اعتقاد داریم مجلس خبرگان رهبری علاوه بر وظایف قانونی ظرفیتهایی دارد که منشا آن وجاهت قانونی و جایگاه مردمی اعضای آن است چرا که اعضای آن مستقیما منتخب مردم هستند و از طرفی با رهبری و مسئولان ارتباط دارند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: از همین جهت باید تلاش کنیم حلقه وصل بیان مشکلات و دردهای مردم باشیم و تلاش کنیم این ظرفیت‌ها استفاده شوند.

وی به پیگیری درباره برخی طرح‌ها اشاره کرد و گفت: درباره انتقال آب از کارون به استانهای دیگر و همچنین طرح احیای 550 هزارهکتاری اراضی خوزستان در مجلس خبرگان اب مسئولان رایزنی و مذاکره کردیم که الحمدلله به نتیجه رسیدند.

حیدری گفت: دولت می‌خواست بودجه دوخطه کردن راه آهن اهواز اندیمشک را جای دیگری اختصاص دهد که با ورود و پیگیری مانع شدیم و الان این پروژه توسط قرارگاه خاتم در حال پیگیری و اجرااست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای امام خامنه‌ای گفت: مواردی مانند موضوع اقتصاد مقاومتی، نفوذ، مذاکره با آمریکا که توسط حضرت آفا طرح می‌شوند در واقع راهبردهای نظام هستند و همه مسئولان و قوا موظفند آن را پیگیری کنند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه اهواز گفت: همچنین رسانه‌ها نیز نقش جدی دارند و در واقع دیدبان هستند و باید موارد را به خوبی بیان کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار