تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۱۷۸۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در پی تعطیلی هشت ماهه؛ متروی اهواز از 850 میلیارد ریال اعتبار امسال محروم شد
مدیرعامل سازمان قطارشهری اهواز با تاکید بر تعیین تکلیف هر چه سریع تر طرح متروی اهواز گفت: به دلیل تعطیلی هشت ماهه این طرح، کلان شهر اهواز از 850 میلیارد ریال اعتبار امسال مترو محروم شد
مدیرعامل سازمان قطارشهری اهواز با تاکید بر تعیین تکلیف هر چه سریع تر طرح متروی اهواز گفت: به دلیل تعطیلی هشت ماهه این طرح، کلان شهر اهواز از 850 میلیارد ریال اعتبار امسال مترو محروم شد.

در پی تعطیلی هشت ماهه؛ متروی اهواز از 850 میلیارد ریال اعتبار امسال محروم شد

عباس هلاکویی اظهار کرد: پیمانکار چینی قطارشهری اهواز (شرکت کیسون) کارگاه را بیش از هشت ماه است تعطیل کرده و برای ادامه کار بهانه می آورد.

وی افزود: فسخ قرارداد و خلع ید شرکت کیسون چند ماه است که در حال پیگیری است ولی بخاطر مسائل حقوقی با احتیاط پیش می رویم.

هلاکویی اضافه کرد: توقف طرح، دلایل کافی برای فسخ قرارداد را فراهم می کند.

وی اعتبارات امسال قطارشهری اهواز را یک هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از زمان تعطیل بودن این طرح، سازمان مدیریت و برنامه ریزی اختصاص اعتبارات را متوقف کرده و تنها 150 میلیارد ریال را اختصاص داده است.

هلاکویی اظهار کرد: شهریور امسال وزیرکشور در نامه ای موافقت خود را با خلع ید پیمانکار به دلیل آنچه ناتوانی از ادامه طرح عنوان شده اعلام کرد اما استاندار خوزستان به دلیل شرایط اهواز خواست که مهلت بیشتری به پیمانکار داده شود و اکنون منتظر تعیین تکلیف این طرح هستیم.

وی تاکید کرد: رها کردن کارگاه از سوی پیمانکار، خلاف قرارداد است و در هیچ کجای قرارداد نوشته نشده در صورت ابلاغ نشدن اعتبار پیمانکار می تواند طرح را متوقف کند، بلکه باید کار را ادامه داده و آن را به فهرست مطالبات خود اضافه کند.

مدیرعامل متروی اهواز گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح همان 27 درصد گذشته و در این چند ماه هیچ پیشرفتی نداشته است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات کارگران متروی اهواز اظهار کرد: پس از توقف کار به دلیل اعتراضات کارگری، مطالبات پیمانکار مستقیم به حساب کارگرانی که چند ماه بود حقوق خود را دریافت نکرده بودند پرداخت شد و پس از آن بود که پیمانکار بیش از 300 نفر از کارگران را اخراج کرد.

به گفته وی، هم اکنون حدود 300 نفر در بخش های حراست، امور اداری و دستگاه تونل زنی (TBM) مشغول به کار هستند.

هلاکویی گفت: سازمان تامین اجتماعی با وجود گرفتن حق بیمه بیکاری از این کارگران، از پرداخت بیمه بیکاری به آنها خودداری می کند و بهانه می آورد که گام نخست مترو به بهره برداری رسیده، در حالی که همه می دانند اینگونه نیست.

مجری متروی اهواز شرکت چینی کیسون است که در سال 1385 کار را تحویل گرفت و قرار بود آن را پنج ساله به اتمام برساند اما این طرح اکنون تنها 27 درصد پیشرفت دارد.

آخرین وعده برای راه اندازی متروی اهواز آبان امسال اعلام شده و قرار بود گام نخست آن (شش ایستگاه میدان فرودگاه تا مصلا) به بهره برداری برسد. نارضایتی مسئولان خوزستان و معاون عمرانی وزیر کشور از پیشرفت متروی اهواز به حدی بوده که مرداد معاون عمرانی استاندار خوزستان و مدیرعامل این طرح، اعلام کردند که قصد خلع ید پیمانکار را دارند.

کارگران متروی اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود تاکنون بیش از 11 نوبت اعتصاب کرده اند و این اعتراض ها در سال های گذشته نیز اتفاق افتاده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار