تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۱۷۹۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار کوت عبدالله استیضاح شد
شورای اسلامی شهر کوت عبدالله مرکز شهرستان کارون، بعد از اختلافات چند ماهه ،شهردار این شهر را استیضاح کرد
شورای اسلامی شهر کوت عبدالله مرکز شهرستان کارون، بعد از اختلافات چند ماهه ،شهردار این شهر را استیضاح کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کوت عبدالله دوشنبه شب اظهار کرد: استیضاح شهردار در جلسه امروز عصر شورا به تصویب هفت نفر از 9 نفر اعضای این شورا رسید.

جاسم اژدری افزود: کارآمد نبودن شهردار، پاسخ ندادن به مکاتبات، هماهنگ نبودن با شورا، ارائه نکردن اطلاعات طرح ها و قراردادهای شهرداری به شورای شهر و ارائه ندادن بودجه سال آینده در موعد مقرر دلایل استیضاح شهردار کوت عبدالله بوده است.

وی اضافه کرد: در این جلسه هاشم مجدم معاون فنی و ترافیک شهرداری به عنوان سرپرست شهرداری معرفی شد و عدنان غزی مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز که هم اکنون در سازمان تعزیرات مشغول به کار است به عنوان شهردار کوت عبدالله انتخاب شد.

اژدری با بیان اینکه شورای اسلامی شهر کوت عبدالله در سال همدلی بالاخره توانست به همدلی برسد گفت: در سه سال گذشته هیچکدام از طرح های کلنگ زنی شده شهرداری به بهره برداری نرسید و امیدواریم با این تغییر بتوانیم در شهر کار بیشتری انجام دهیم.

وی درباره اختلافات چند ماه گذشته شورای شهر کوت عبدالله با شهردار گفت: این شورا تا کنون دو نوبت و با رای پنج نفر از اعضا شهردار را به دلیل ساکن نبودن در شهر عزل کرده است.

این عضو شورای شهر کوت عبدالله ادامه داد: در نوبت اول شورای عالی استان ها مصوبه شورای شهر کوت عبدالله را تایید کرده بود.

وی با اشاره به رای شورای حل اختلاف خوزستان مبنی بر ابطال مصوبه شورای کوت عبدالله و بازگشت شهردار اظهار کرد: اسفند امسال نیز نامه ای از مهدی چمران رئیس شورای عالی استان ها خطاب به استانداری ارسال شد که مصوبه عزل شهردار کوت عبدالله را تایید کرد و بازگشت به کار وی را فاقد وجاهت قانونی عنوان کرد.

مساله عزل شهردار کوت عبدالله از آذر امسال توسط پنج تن از اعضای شورای 9 نفره این شهر مطرح شده است.

اکثریت اعضای شورای اسلامی کوت عبدالله در جلسه 17 آذر ماه این شورا رای به برکناری شهردار و انتصاب جایگزین دادند. این رای شورا به دلیل نارضایتی اعضا از عملکرد شهردار و عدم سکونت وی در کوت عبدالله صادر شد. استناد این افراد به قانون احراز صلاحیت های قانونی برای شهردار بوده است.

از سوی دیگر، محمد عبیاوی شهردار بر بقا در سمت خود اصرار ورزیده و با صدور اطلاعیه ای مصوبه شورای شهر را غیرقانونی اعلام کرد.

استانداری خوزستان نیز تنها روال قانونی برای برکناری شهردار را استیضاح می داند، این در حالیست که طرفداران برکناری شهردار (پنج نفر از اعضا) حدنصاب لازم برای استیضاح شهردار را نداشتند.

در نهایت شورای حل اختلاف استان در تاریخ 15 بهمن امسال مصوبه شورای شهر کوت عبدالله مبنی بر عزل شهردار را به دلیل غیرقانونی بودن روال برکناری، باطل اعلام کرد و رای به بازگشت شهردار این شهر داد.

کوت عبدالله مرکز شهرستان تازه تاسیس کارون، در جنوب اهواز قرار دارد. کوت عبدالله بخشی از مناطق حاشیه اهواز بوده که با مصوبه سفر استانی دولت گذشته از اهواز منفک و با 9 روستای اطرافش به شهرستان ارتقا یافته و شهر کوت عبدالله به عنوان مرکز این شهرستان تعیین شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار