تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۱۸۱۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امروز و در راستای همکاری‌های مشترک انجام شد؛
بازدید هیئت دانشگاه قاسم‌الخضرا بابل عراق از دانشگاه رامین
معاون علمی دانشگاه قاسم‌الخضرا استان بابل عراق به همراه هیئتی از مدیران این دانشگاه، امروز 18 اسفندماه در راستای بررسی نحوه همکاری‌های دوجانبه از دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان بازدید کرد
معاون علمی دانشگاه قاسم‌الخضرا استان بابل عراق به همراه هیئتی از مدیران این دانشگاه، امروز 18 اسفندماه در راستای بررسی نحوه همکاری‌های دوجانبه از دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان بازدید کرد.

این هیئت عراقی از آزمایشگاه مرکزی، امکانات، تجهیزات مختلف آزمایشگاهی و کارگاهی، آزمایشگاه‌های صنایع غدایی، کشت بافت، گلخانه، کارگاه ماشین‌آلات کشاروزی و دیگر امکانات و تجیهزات دانشگاه رامین رخوزستان بازدید به‌عمل آوردند.

در این بازدید هر دو طرف بر گسترش همکاری‌های مشترک در راستای توسعه علمی تأکید کردند. تبادل دانشجو، همکاری‌های تحقیقاتی و استفاده از امکانات متقابل هر دو دانشگاه و برطرف‌کردن مشکلات و چالش‌های مشترک موجود در حوزه کشاورزی، آب و خاک از محورهای مورد بحث در این بازدید بود.

دانشگاه قاسم‌الخضرا استان بابل عراق، در زمینه‌های تخصصی کشاروزی، آب و خاک و علوم دامی فعالیت می‌کند و دارای 6 دانشکده و بیش از سه هزار دانشجو است.

در بازدید هیئت عراقی از دانشگاه رامین خوزستان تأکید شد:
همکاری‌های علمی زیست‌محیطی میان دانشگاه‌های رامین و ‌الخضراء عراق
   
مسئولان دانشگاه قاسم‌الخضراء استان بابل در بازدید از دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان بر توسعه همکاری‌های علمی در راستای برطرف‌کردن مشکلات زیست‌محیطی منطقه و نزدیک‌شدن فرهنگ‌ها تأکید کردند.

معاون علمی دانشگاه قاسم‌الخضراء استان بابل عراق همراه با هیئتی از مدیران این دانشگاه، امروز 18 اسفندماه در راستای بررسی نحوه همکاری‌های دوجانبه از دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان بازدید کردند.

دکتر هادی الجنابی معاون علمی دانشگاه قاسم‌الخضراء استان بابل عراق، در حاشیه این بازدید در پاسخ به خبرنگار درباره اهداف این سفر، اظهار کرد: در بازدید امروز به همراه تعدادی از رؤسای دانشکده‌ها و مدیران گروه‌ها ضمن آشنایی با امکانات و آزمایشگاه‌های دانشگاه رامین خوزستان با تعدادی از مدیران و استادان این دانشگاه جلسات مشترک برگزار و در خصوص برنامه‌ها، اهداف مشترک، مطالعات و پژوهش‌های علمی، برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی و استفاده از مراکز تحقیقاتی دوطرف تبادل نظر شد.

وی با تأکید بر لزوم توسعه همکاری میان دانشگاه قاسم‌الخضراء و دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین، افزود: در جریان این بازدید همچنین محورهای پروژه‌های همکاری مشترک در آینده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و افق‌های همکاری‌های علمی ترسیم شد.

معاون علمی دانشگاه قاسم‌الخضراء استان بابل عراق با بیان این‌که شرایط اقلیمی، زیست‌محیطی، انسانی، اجتماعی و فرهنگی هر دو دانشگاه به هم نزدیک است، تصریح کرد: به همین جهت عزم خود را برای توسعه افق‌های همکاری در راستای منافع هر دو دانشگاه جزم کرده‌ایم تا شاهد توسعه فعالیت‌های علمی مشترک بین دو کشور عراق و ایران باشیم.

الجنابی با اشاره به امکان انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های قاسم‌الخضراء و رامین خوزستان، گفت: محورهای بسیاری در این تفاهم‌نامه مدنظر خواهد بود که استمرار بازدیدها از دو دانشگاه از این موارد است؛ در  این راستا طی ماه‌های آینده هیئتی از دانشگاه کشاورزی رامین خوزستان از دانشگاه قاسم‌الخضرا بازدید و از امکانات، ظرفیت‌های پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی این دانشگاه آگاهی پیدا می‌کنند.

وی در خصوص برنامه همکاری علمی برای برطرف‌شدن مشکلات زیست‌محیطی عنوان کرد: از نام دانشگاه قاسم‌الخضراء به معنای "سبز"، مشخص است که توسعه پایدار و مسایل محیط‌زیست در آن مورد توجه است. در اهواز نیز مشاهده کردیم از لحاظ کمبود آب، شوری آب و خاک، شرایطی مشابه عراق وجود دارد و این مسائل از مشکلات هر دو استان در حوزه محیط‌زیست و کشاورزی است؛ امیدواریم در آینده در زمینه رفع این مشکلات با همکاری‌های علمی و  تربیت نیروهای متخصص در راستای منافع هر دو کشور  گام برداریم.

همچنین دکتر حیدر الزاملی رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه قاسم‌الخضراء به خبرنگار ایسنا گفت: راهکارهای توسعه همکاری به‌ویژه در بخش تولید دام از اهداف بازدید امروز از دانشگاه رامین خوزستان است.

وی افزود: با رئیس دانشکده علوم دامی و صنایع غذایی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان دیدار و از ظرفیت‌های دانشگاه در این بخش اطلاع پیدا کردیم؛ امکان همکاری بین این دانشکده‌ها از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی در مقاطع پایه و تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان و استادان و انجام مطالعات مشترک با استفاده از تجهیزات و امکانات هر دو دانشگاه، وجود دارد.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه قاسم‌الخضراء با ابراز قدردانی از استقبال خوب مسئولان دانشگاه رامین خوزستان از توسعه همکاری‌های مشترک با این دانشگاه، تصریح کرد: در خصوص شرکت در سمینارها و همایش‌های علمی هر دو دانشگاه به توافق رسیدیم؛ در سمینار علمی که ماه آوریل در دانشگاه رامین خوزستان برگزار می‌شود، حضور خواهیم داشت و استادان را برای شرکت در آن ترغیب می‌کنیم.

الزاملی ادامه داد: این‌گونه سمینارها و برنامه‌های علمی به نزدیک‌شدن فرهنگ‌ها کمک و آگاهی نسبت به هر دو دانشگاه را بیشتر می‌کند؛ ما در این خصوص برای همکاری‌های دوجانبه جدی هستیم.

این هیئت عراقی از آزمایشگاه مرکزی، امکانات، تجهیزات مختلف آزمایشگاهی و کارگاهی، آزمایشگاه‌های صنایع غدایی، کشت بافت، گلخانه، کارگاه ماشین‌آلات کشاروزی و دیگر امکانات و تجیهزات دانشگاه رامین رخوزستان بازدید به‌عمل آوردند.

در این بازدید هر دو طرف بر گسترش همکاری‌های مشترک در راستای توسعه علمی تأکید کردند. تبادل دانشجو، همکاری‌های تحقیقاتی و استفاده از امکانات متقابل هر دو دانشگاه و برطرف‌کردن مشکلات و چالش‌های مشترک موجود در حوزه کشاورزی، آب و خاک از محورهای مورد بحث در این بازدید بود.

دانشگاه قاسم‌الخضراء استان بابل عراق، در زمینه‌های تخصصی کشاروزی، آب و خاک و علوم دامی فعالیت می‌کند و دارای 6 دانشکده دامپزشکی، علوم محیطزیست، علوم غذایی، فناوری‌های زیستی، کشاورزی و مهندسی منابع آب با بیش از سه هزار دانشجو است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار