تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۱۸۱۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کل دادگستری خوزستان:
65درصد پست‌های دادگستری خوزستان بلاتصدی است
آمار معاونت منابع انسانی نشان می‌دهد که 65 درصد پست‌های سازمانی بلاتصدی است و این آمار حاکی از آن است که هر کارمند دادگستری استان به ازای سه نفر فعالیت می‌کند
رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: آمار معاونت منابع انسانی نشان می‌دهد که 65 درصد پست‌های سازمانی بلاتصدی است و این آمار حاکی از آن است که هر کارمند دادگستری استان به ازای سه نفر فعالیت می‌کند.

فرهاد افشارنیا در «اولین همایش تجلیل از کارکنان صدیق دادگستری خوزستان» که امروز در تالار مجموعه فرهنگی امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار داشت: خدمت در دستگاه قضایی طاقت‌فرساست و از مسئولیت بالایی برخوردار است. کمبود نیروی انسانی و اعتبارات مالی، حجم بالای کار و دستمزد پایین از مشکلاتی است که موجب سختی کار در دادگستری‌ها می‌شود اما نباید این مشکلات مانع از تکریم ارباب رجوع و انجام کار صحیح شود.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان ادامه داد: قوه قضاییه در سال گذشته 15 میلیون پرونده را مورد رسیدگی قرار داد که بخش قابل توجهی از آن مربوط به دادگستری خوزستان است به طوری که در سال 93 بیش از یک میلیون فقره پرونده به دادگستری خوزستان وارد و مورد رسیدگی قرار گرفت. وی ادامه داد: این در حالی است که اداره شوراهای حل اختلاف بخش قابل توجهی از دعاوی را رسیدگی و حل فصل می‌کنند و مانع از تشکیل پرونده‌ها در دستگاه قضایی می‌شوند که جا دارد از اعضای این شورا قدردانی شود.

افشارنیا گفت: آمار معاونت منابع انسانی نشان می‌دهد که 65 درصد پست‌های سازمانی بلاتصدی است و این آمار حاکی از آن است که هر کارمند دادگستری استان به ازای سه نفر فعالیت می‌کند.

وی افزود: قوه قضاییه در دوران تصدی ریاست آیت الله آملی لاریجانی تأکید فراوانی بر سلامت دستگاه قضایی دارند و بخش قابل توجهی از این امر متوجه کارکنان اداری است. حضور و غیاب منظم، نظم و انضباط کاری، تعهد و التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی، تکریم ارباب رجوع و خدمتگزاری به مراجعه کنندگان از مصادیق سلامت در نظام اداری است که خوشبختانه اخبار و اطلاعات رسیده از سوی مدیران، حفاظت اطلاعات و هیئت رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان، نشان می‌دهد که با کمترین تخلفات در این دادگستری روبرو هستیم و با وجود مشکلات موجود، کارکنان سلامت و صلابت خود را حفظ کرده‌اند.

مقام عالی قضایی استان خوزستان تصریح کرد: رسالت دستگاه قضایی به موجب قانون اساسی کشور، احقاق حق و ابطال باطل است و این دو موضوع مهم به برکت پیروزی انقلاب اسلامی که موجب استقلال قوه قضاییه از دولت شد، بیش از پیش محقق شده است. امیدواریم با تخصیص اعتبارات مالی بهتر در لایحه بودجه، شاهد استقلال بیشتر این قوه باشیم.

افشارنیا با اشاره به نقش دادرسی الکترونیک در ارتقای کیفیت رسیدگی به پرونده‌های قضایی، بیان داشت: در سال‌های آتی تمام دادرسی‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و این مهم جز با اعمال سلیقه در کار‌ها و ثبت دقیق مشخصات طرفین دعاوی، صورت نمی‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان ضمن تقدیر از زحمات یک سال گذشته کارکنان اداری و 30 سال خدمت کارکنان بازنشسته دادگستری استان خوزستان، گفت: خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز و پایانی ندارد و امیدوارم در سالی که پیش رو داریم با روحیه و انرژی بیشتری به خدمت‌رسانی به مردم عزیز استان بپردازیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار