تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۱۸۱۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز مهارت‌آموزی معلمان جدیدالاستخدام؛
باید دانش‌آموزان را نسبت به دغدغه‌های کشور آگاه کرد
باید دانش‌آموزان را نسبت به دغدغه‌های کشور آگاه کرد، این‌که قبله دانش‌آموزان کسب نمره 20 باشد، ما را به جایی نمی‌رساند
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که باید ذهن دانش‌آموزان فراتر از کتاب درس و کلاس باشد، گفت: باید دانش‌آموزان را نسبت به دغدغه‌های کشور آگاه کرد، این‌که قبله دانش‌آموزان کسب نمره 20 باشد، ما را به جایی نمی‌رساند.

محمد تقی‌زاده در مراسم آغاز دوره مهارت‌آموزی پذیرفته‌شدگان جدیدالاستخدام آموزش‌وپرورش که روز 19 اسفندماه در تالار دانشگاه فرهنگیان خوزستان برگزار شد، با بیان این‌که رکن اساسی هر جامعه معلم است، اظهار کرد: امسال جایگاه کنکور استان در کشور ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که حرکت آموزش‌وپرورش آسانسوری نیست که یکباره از طبقه اول به طبقه دهم برسد بلکه لاکپشتی و آرام است، گفت: این حرکت بسیار خوب و زیبایی است که رتبه کنکور استان از بیست و هفتم به رتبه بیست و یکم ارتقا پیدا کرده که حاصل تلاش معلمان است. این ارتقا با همان امکانات و ظرفیت‌های موجود محقق شد اما اهداف مشخص و برنامه‌های مدنظر در این خصوص تدوین شد تا توانستیم به نتیجه دست یابیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان افزود: این امر نشان می‌دهد که می‌توان کار کرد؛ رتبه آموزش‌وپرورش استان در کشور سی‌و‌یکم بود و در کشور تنها رتبه چهار استان تغییر کرد که خوزستان یکی از این استان‌ها بود بنابراین نباید گفت که تا پول نباشد برنامه معنایی ندارد بلکه در بدترین شرایط می‌توان بهترین برنامه‌ها را تدوین و اجرا کرد.

تقی‌زاده با تأکید بر لزوم مهارت‌آموزی در مدارس، گفت: باید ذهن خود را از چارچوب کتاب و کلاس خارج کنیم. اگر در این چارچوب بمانیم تغییری در ما و جامعه ما حاصل نمی‌شود. دانش‌آموزی که به کتاب‌های غیردرسی علاقه‌مند است، موفق‌تر خواهد بود به همین جهت باید ذهن دانش‌آموزان فراتر از کتاب درس و کلاس باشد بلکه باید مهارت‌های زندگی را به دانش‌آموزان آموزش داد و آن‌ها را با اجتماع آشنا و نسبت به دغدغه‌های کشور آگاه کرد.

وی با بیان این‌که اکنون در آموزش‌وپرورش این مسئله را دنبال می‌کنیم، ادامه داد: نباید ملاک دانش‌آموزان نمره باشد؛ اگر قبله دانش‌آموزان کسب نمره 20 باشد، به جایی نمی‌رسیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با آرزوی موفقیت برای استخدامی‌های جدید عنوان کرد: امیدوارم هر کدام از ما در پیشرفت اجتماعی و فرهنگی سرزمین خود تأثیرگذار باشیم.

همچنین در این مراسم محمد رضاپور رئیس پردیس حضرت رسول اکرم(ص) دانشگاه فرهنگیان خوزستان، اظهار کرد: بر اساس اساسنامه این دانشگاه در زمانی که وزارت آموزش‌وپرورش احساس نیاز کند، می‌تواند از طریق برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی این نیاز را برطرف کند.

وی ادامه داد: علی‌رغم این‌که دانشگاه فرهنگیان‌ یک دانشگاه خودگردان است و تعهدی نسبت به خوابگاه ندارد اما با حمایت مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خوابگاه‌های دانشگاه با 40 درصد تخفیف در اختیار دانشجویان جدید قرار می‌گیرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار