تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۱۸۲۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرهنگسرای ملافاضل سکرانی در شادگان بهره‌برداری شد
فرهنگسرای ملا فاضل سکرانی شادگان روز پنجشنبه با حضور معاون حقوقی و امور مجلس و مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره برداری شد
فرهنگسرای ملا فاضل سکرانی شادگان روز پنجشنبه با حضور معاون حقوقی و امور مجلس و مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره برداری شد.

فرهنگسرای ملا فاضل سکرانی در منطقه 15 خرداد شادگان در دو کیلومتری آرامگاه ملافاضل سکرانی با حضور حسین نوش آبادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدمهدی احمدی مدیرکل امور استان ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بهره برداری قرار گرفت.

این فرهنگسرا دومین فرهنگسرای شادگان است که فرهنگسرای نخست نیز به نام ابن سکیت از مشاهیر علم و ادب این دیار است.

فرهنگسرای ملا فاضل سکرانی در مساحت یک هزار و 600 متر زیربنا و اعتبار هزینه شده 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی استانی و تملک دارایی سرمایه ای سال 90 کلنگ زنی شد.

این فرهنگسرا شامل تالار نمایش 330 نفره، اتاق گریم، سالن انتظار، گالری، سایت اداری، سایت های آموزشی و محل های استقرار کانون های فرهنگی و هنری است.

ملا فاضل سکرانی معروف ترین و نامدارترین شاعر عرب در دوره معاصر خوزستان بود که ماه محرم سال 1340 هجری قمری مصادف با سال 1302 هجری شمسی در شهر شادگان به دنیا آمد و در سال 1392 درگذشت.

این شاعر و ادیب خوزستانی یک سال پیش از مرگش در اهواز موفق به کسب جایزه دو سالانه 'عیلام' توسط موسسه فرهنگی هنری 'المعلم' شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار