تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۱۸۲۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار رامهرمز:
دو مجتمع رفاهی برای گردشگران ایجاد شد
احداث دو مجتمع خدمات رفاهی برای مسافران نوروزی و گردشگران با اعتبار 14 میلیارد ریال از مهمترین اقدامات ما در سال جاری برای توسعه زیرساخت های گردشگری در این شهرستان است
فرماندار شهرستان رامهرمز گفت: احداث دو مجتمع خدمات رفاهی برای مسافران نوروزی و گردشگران با اعتبار 14 میلیارد ریال از مهمترین اقدامات ما در سال جاری برای توسعه زیرساخت های گردشگری در این شهرستان است.

مصطفی سمالی روز جمعه در حاشیه بازدید مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، مشاور استاندار و جمعی از مسوولان محلی و استانی از عمارت صمیمی شهرستان رامهرمز اظهارکرد: در سال جاری تمامی نقاط تاریخی، فرهنگی و باستانی را که در سطح شهرستان وجود داشت شناسایی کرده و اقدامات موثری در جهت فراهم کردن زیرساخت های لازم برای جذب گردشگر فراهم کرده ایم.

وی افزود: متاسفانه بخش عمده ای از این بناها به زباله دانی تبدیل شده بودند که این زباله ها با بیش از 60 کامیون تخلیله و در حال حاضر شرایط این بناها برای بازدید گردشگران بسیار مطلوب شده است.

فرماندار شهرستان رامهرمز ادامه داد: همچنین اماکن مذهبی این شهرستان نیز به صورت کامل پاکسازی و بازسازی شده و درخصوص این جاذبه ها بروشورهایی نیز برای نشان دادن موقعیت جغرافیایی این آثار و شناسنامه تاریخی آن ها تنظیم شده است و تمامی امکانات لازم رفاهی در این اماکن تاریخی برای اسکان گردشگران درنظرگرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین امسال دو مجتمع خدمات رفاهی در سطح شهرستان با اعتباری معادل 14میلیارد ریال آماده شده و در زمان حاضر با 140 تخت اقامت مسافر به صورت کامل آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است .

سمالی اظهار کرد:امسال سعی کردیم سرویس های بهداشتی مجهزی را نیز در سطح شهر ایجاد کنیم تا مسافران نوروزی بدون هیچ کمبودی بتوانند مدت زمان طولانی را در این شهرستان اقامت کنند .

فرماندار شهرستان رامهرمز گفت: امسال نسبت به سال گذشته پیش بینی بیشتری برای جذب گردشگر داریم چرا که زیرساخت های لازم برای بهره مندی از تمامی جاذبه های گردشگری شهرستان رامهرمز فراهم شده است .

عمارت صمیمی(باغ صمیمی) یا باغ امیر سپهدار از باغ های سکونتی - حکومتی دوره قاجار است که به عنوان حاکم نشین شهرستان رامهرمز استفاده می شد و متاًثر از باغ های فرنگی ساخته شده است .

این باغ شامل عمارت اندرونی است. عمارت به عنوان فضای ورودی بوده و در بیشتر موارد محل استقرار و سکونت نگهبانان و سایر کارکنان خدماتی صاحب باغ و مهمانانش بوده است.

عمارت اندرونی که همان کوشک میانی می باشد در دو اشکوب همکف و زیر زمین بنا شده است و محل کارهای حکومتی و دفتر ی بود، در دوران پهلوی این کوشک محل زندگی صاحب وقت باغ اختصاص داشت.

طبقه همکف شامل سرسرا ،چهار اتاق و یک سفره خانه است دارای سقفهای گنبدی از نوع چهار بخشی و طاق و تویزه می باشد.

زیر زمین آناین بنا شامل دو اتاق و یک سرسرا بوده و دارای خیشخال و بار گیر نیز می باشد و به شماره ثبت 9956 در سال 12/6/1380در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار