تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۲۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکل آب شرب روستاهای هندیجان برطرف می‌شود
پیگیری جدی انجام خواهیم داد تا مشکلات آب شرب مردم روستاهای هندیجان به سرانجام برسد
مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان گفت: پیگیری جدی انجام خواهیم داد تا مشکلات آب شرب مردم روستاهای هندیجان به سرانجام برسد.

عبدالله حسینی در نشست بررسی مشکلات روستاهای شهرستان هندیجان با حضور دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستا در سالن جلسات فرمانداری شهرستان هندیجان برگزار شد اظهار داشت: وظیفه شرعی و قانونی ما مسئولان، پیگیری و حل معضلات و مشکلات مردم است.

وی در مورد مشکلات آب شرب روستاها افزود: آب مایه حیات و زندگی هر انسانی است ما متولیان حکومت و کسانی که مردم آنها را در امور اجرایی گمارده‌اند باید خدمت گذاری به مردم را انجام بدهیم.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان در خصوص بسیج همه دستگاه‌ها برای حل مشکلات مردم بیان کرد: در بحران‌ها باید همه ستادها و مجموعه‌های متولی درگیر شوند و برای حل آن سعی و تلاش شبانه روزی انجام بدهند و ظیفه شرعی ما تهیه و انتقال آب شرب سالم و بهداشتی برای مردم روستاها است و برای انجام این کار همه توان خود را خواهیم گذاشت.

وی گفت: پیگیری جدی انجام خواهیم داد تا مشکلات آب شرب مردم روستاهای هندیجان به سرانجام برسد.

حسینی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در امور روستاها عنوان کرد: دهیاران باید با مدیریت کردن بتوانند مشارکت مردم را برای عمران و آبادانی در خود روستاها جلب کنند. اگر ما نتوانیم مشارکت مردم را در امور روستا جلب کنیم پس مدیریت ما مشکل دارد روابط ارتباطی با مردم ما عیب دارد باید برویم مدیریت کردن را بیاموزیم و مردم را در همه امور دخالت بدهیم چرا که بدون حضور مردم کاری صورت نمی گیرد.

وی در مورد استخدام دهیاران تصریح کرد: وضعیت استخدام دهیاران طی لایحه‌ای توسط دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد. دولت در نظر دارد دهیاری جایگاه ثابت و رسمی و حقوقی داشته باشد و دهیار بتواند از مزایایی شغلی نیز بهره ببرد تا با فراغت بال بهتری در خدمت مردم روستای خود باشد.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان افزود: وظایف دهیاران 48 بند است که دهیاران باید آن را با دقت مطالعه کنند و کارهای لازم را طبق وظایف خود انجام بدهند بنده در جلسه آتی با سفر مجدد به هندیجان بروی وظایف دهیاران تاکید بیشتری خواهم کرد و مواردی از آنها را تشریح خواهم کرد.

وی در خصوص هماهنگی و تعامل با شورای روستا گفت: دهیاران باید توجه داشته باشند انتخاب دهیار توسط شورای اسلامی روستا صورت می گیرد اگر دهیار ما با شورای روستا هماهنگ نباشد معضلات متوجه مردم می شود و همه ما شرعی و قانونی باید جوابگو باشیم همدلی و همراهی دهیار و شورای روستا به نفع مردم تمام می شود و باعث ایجاد رونق اجتماعی و عمرانی می شود.

حسینی در خصوص تعامل دهیار و شورای روستا عنوان کرد: هماهنگی بین این دو جایگاه به نفع مردم و نظام است.

وی در خصوص اعتبارات دهیاری‌ها بیان کرد: طبق قانون اعتبارات از محل  ارزش افزوده 70 درصد آن را به شهرداری‌ها و 30 درصد آن به دهیاری ها اختصاص می دهند اما دهیاران متوجه باشند ممکن است روزی اعلام شود اعتبارات ارزش افزوده قطع شد پس برای آن روز آمادگی داشته باشید و از این تصمیم در هراس نباشید و خود را برای درآمدزایی از جایگاه دیگری آماده کنید.

حسینی به معضل ترک روستاها اشاره کرد و افزود: متاسفانه پدیده خطرناکی به نام مهاجرت منفی از روستا به شهر در حال افزایش است و این معضلی برای دولت و نظام است و همه را تهدید می‌کند ما باید اقدامات خود را برای آباد ساختن روستاها انجام بدهیم نباید روستاها تعطیل شوند چرا که در حال حاضر شهرها پاسخگویی جمعیت بیشتری را ندارند ما امیدواریم بتوانیم خدمتی برای مردم روستاها انجام بدهیم تا شرایط زندگی را برای آنها فراهم کنیم.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: هندیجان
:
:
:
آخرین اخبار