تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۱۸۳۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ارشاد خوزستان:
واگذاری مجتمع‌های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی افزایش می‌یابد
در راستای برون‌سپاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری واگذاری مجتمع‌های فرهنگی به بخش خصوصی در استان خوزستان به ١٧ مورد در سال آینده افزایش می‌یابد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در راستای برون‌سپاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری واگذاری مجتمع‌های فرهنگی به بخش خصوصی در استان خوزستان به ١٧ مورد در سال آینده افزایش می‌یابد.

همایون قنواتی در جلسه شورای اداری این اداره کل اظهار داشت: در استان خوزستان با توجه به تنوع قومی، فرهنگی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید از ظرافت خاصی برخوردار باشد.

وی با بیان این که این فعالیت‌ها باید بادقت، مطالعه و تدبیر صورت گیرد ادامه داد: در این راستا سعی شده در استان خوزستان متناسب با شرایط موجود فعالیت‌های شایسته‌ای در حوزه فرهنگ و هنر انجام شود.

قنواتی با تاکید بر این که این فعالیت‌ها که با مجموعه اندکی از اعتبارات در استان انجام می‌شود توانسته رضایت قریب به اتفاق فعالان عرصه فرهنگ و هنر را جلب کند اضافه کرد: در بخش‌های مختلف هنری، سینمایی، قرآنی، تحقیقات و پژوهش، مطبوعات و... مطالبات گسترده‌ای وجود دارد که سعی شده به این مطالبات پاسخ مثبت داده شود.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های صورت گرفته در استان خوزستان در راستای اهداف و سیاست‌های دولت و برنامه‌ای کاری رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برون‌سپاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری خاطرنشان کرد: در راستای سیاست دولت واگذاری بخش مهمی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی صورت گرفته و در حوزه سخت‌افزاری نیز با دقت زیاد و رعایت موازین قانونی این موضوع پیش می‌رود.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ١٠ مجتمع فرهنگی و هنری در استان خوزستان به بخش خصوص واگذار شده و رضایت نسبی طرفین حاصل شده است.

قنواتی اضافه کرد: متقاضیانی نیز در این راستا داریم که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا اواسط سال آینده این واگذاری‌ها به ١٧ مجتمع خواهد رسید.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با گروه‌های هنری و فعالان فرهنگی در استان خوزستان اظهار داشت: در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی برای استان اهالی فرهنگ حضور دارند و نظرات آنان در تمام حوزه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اشاره کرد و گفت: مهمترین اتفاقی که سال گذشته رخ داد انتخاب اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران بود که برکات زیادی در اهواز برای توجه ویژه به حوزه کتاب و ترویج کتابخوانی داشته است.

وی از برگزاری پنج جشنواره استانی و ملی با موضوع و محوریت کتاب خبر داد و افزود: در حوزه کودک و نوجوان فضای عمومی خوبی برای مردم فراهم شد و جشنواره پدران و مادران قصه‌گو برگزار شد.

قنواتی همچنین به برگزاری برنامه نذر کتاب در ماه محرم اشاره کرد و گفت: نمایشگاه کتاب خوزستان نیز امسال با حضور ناشران بیشتری برگزار شد.

وی به دیگر فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در حوزه قرآنی و مسایل دینی اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره مدهامتان و جشنواره قرآنی با حضور گروه‌های مختلف از دیگر فعالیت‌های قابل تقدیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که در حوزه مسایل مربوط به ادبیات عرب نیز فعالت خوبی انجام شده اظهار داشت: برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی از برنامه‌هایی بوده که با استقبال فراوان همه ساله همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر این که تقاضای ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پی‌ریزی بنیاد ترجمه در استان خوزستان است ادامه داد: با توجه به این که بیش از یکصد عنوان کتاب از زبان فارسی به زبان عربی ترجمه و بخشی از ادبیات عرب نیز به زبان فارسی برگردانده شده‌اند راه‌اندازی بنیاد ترجمه می‌تواند تاثیرگذاری فرامنطقه‌ای در ارتباط و نزدیکی کشورهای همسایه داشته باشد.

قنواتی با اشاره مشکلات اعتباری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: اگرچه اعتبارات عمرانی اداره نسبت به سال ٩٣ با افت ٦٠ درصدی مواجه بود؛ پروژه‌های راکد بسیاری فعال شدند.

وی از برنامه‌ریزی برای احداث خانه هنرمندان خبر داد و خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه مشکل مکان برای اکثر انجمن‌های فرهنگی و هنری استان رفع خواهد شد و این انجمن‌ها برای فعالیت‌های اداری سازمانی و هنری خود کمبودی نخواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین به راه‌اندازی تالار همایش‌های مرکزی اشاره کرد و گفت: این تالار در بهترین نقطه اهواز با 2 سالن ٧٥٠ و ٣٥٠ نفری پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

او ادامه داد: در حوزه مسایل شهرستان، وضعیت مناسب و قابل توجهی داریم و در اکثر شهرستان‌ها سالن‌ها و مجتمع‌های فرهنگی قابل استفاده خوبی وجود دارد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: همایون قنواتی
:
:
:
آخرین اخبار