تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۱۸۳۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ادای احترام وزیر علوم به شهدای هویزه
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در یادمان شهدای هویزه بر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها تأکید کرد
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در یادمان شهدای هویزه بر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

دکتر محمد فرهادی در حاشیه حضور در یادمان شهدای هویزه و ادای احترام به مقام شهدا در جمع خبرنگاران با بزرگداشت روز شهدا، اظهار کرد: حضور امروز در یادمان شهدای هویزه که بخش زیادی از آن را شهدای دانشجو شکل می‌دهد، جهت ادای احترام و زنده نگه‌داشتن یاد آن‌ها است.

وی با بیان این‌که یکی از راه‌های ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت، حضور کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی و دانشجویی است، گفت: اکنون در کشور این اردوها برگزار و در هفت استان یادمان‌هایی تأسیس و برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در دانشگاه‌ها برنامه‌های مختلفی جهت گرامیداشت شهدای دانشجو در برگزار می‌شود. سال گذشته بیش از 500 کنگره بزرگداشت شهدای دانشجو در کشور برگزار شد که قطعاً در راستای حفظ و توسعه فرهنگ بزرگداشت شهدا و ادامه مسیر آن‌ها تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: انتشار زندگینامه، برنامه‌ها و بیانات شهدا در سطح دانشگاه‌ها و حوزه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها از دیگر اقداماتی است که در حال اجرا است.

فرهادی با تأکید بر اهمیت بزرگداشت شهدای دانشجو در دانشگاه‌ها، گفت: در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور دانشجویان در جبهه‌های نبرد کلاس‌های درس دانشجویی برای تقویت بنیه علمی توسط اساتید و دانشجویان در مناطق عملیاتی برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: بسیاری از دانشجویان رزمنده دفاع مقدس، شهید یا جانباز شده‌اند و عده‌ای نیز مراحل درسی را طی کرده و در حال حاضر در مقاطع مختلف خدمت می‌کنند. بسیاری از مسئولان دانشگاه‌ها از این رزمندگان دانشجو هستند و این بسیار مهم است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار