تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۱۸۴۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اشتغال، اولویت نخست فرمانداری هندیجان در سال آینده
شناسایی ظرفیت ها و فراهم سازی بسترهای های اشتغال اولویت اصلی در جهت ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان در سال آینده است
فرماندار هندیجان گفت: شناسایی ظرفیت ها و فراهم سازی بسترهای های اشتغال اولویت اصلی در جهت ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان در سال آینده است.

احمد جعفری نسب دوشنبه اظهار کرد: وظیفه اصلی مسئولان فراهم کردن بستر لازم برای ایجاد اشتغال پایدار است و می توان با شناسایی ظرفیت ها در جهت تحقق آن کوشید.

وی افزود: دولت از طرح های اشتغال زایی در مناطق شهری و روستایی حمایت می کند و لازم است که کلیه دستگاه های اجرایی همکاری لازم را با کار آفرینان بعمل آورند.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش برای ایجاد اشتغال بیان کرد: گذراندن دوره های آموزشی و کسب مهارت های فنی و حرفه ای نقش مهمی در حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار دارد.

وی با اشاره به طرح های دارای اولویت اشتغال در هندیجان گفت: طرح پرورش میگو با سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از طرح هایی است که می تواند اشتغالی زایی بالای یک هزار نفر را به طور مستقیم در این شهرستان فراهم کند.

جعفری نسب ادامه داد: این طرح تاکنون به دلیل نگرفتن مجوز لازم اجرا نشده و امید است با رفع مشکلات موجود هر چه سریعتر به انجام رسد.

وی در خصوص مشکلات آب شرب و کشاورزی هندیجان نیز گفت: امسال به دلیل افزایش بارندگی شاهد کاهش مشکلات کشاورزان در این حوزه بودیم اما تامین حق آبه رودخانه زهره برای تامین آب شرب و کشاورزی ضروری است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی خشک شدن این رودخانه نبود مدیریت صحیح منابع آب در بالا دست این رودخانه است و لازم است برای جلوگیری از هرگونه مشکل برای کشاورزان سازمان آب و برق خوزستان نسبت به ساماندهی کانال های آب سنتی که در بالادست این رودخانه ایجاد شده اقدام کند.

فرماندار هندیجان در باره استقرار برخی ادارات در این شهرستان گفت: با پیگیری صورت پذیرفته اداره اوقاف و امور خیریه پس از یکسال در این شهرستان مستقر شد.
وی افزود: این فرمانداری پیگیری مستمری در جهت استقرار این اداره در شهرستان داشته و لازم است که اداره کل مربوطه نسبت به تامین نیروی انسانی و خدمات دهی مناسب اقدامات لازم را بعمل آورد.

وی ادامه داد: چارت سازمانی اداره ثبت اسناد هندیجان هندیجان نیز تصویب و استخدام نیروی انسانی آن صورت پذیرفته و امیدواریم از ابتدای سال آینده کار خود را آغاز کند.

وی افزود: مجوز لازم دفتر پلیس +10 در هندیجان نیز گرفته شده و در ابتدای سال آینده آغاز بکار خواهد کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: هندیجان اکنون شاهد رونق بی سابقه اقتصادی است و در کلیه خیابان های این شهر مردم مشغول ساخت و ساز مغازه های جدید هستند.

وی ادامه داد: امروزه بازار و تجارت در کنار دریا توانسته است سهم عمده ای از اشتغال در هندیجان را به خود اختصاص دهد.

شهرستان هندیجان با جمعیت 45 هزار نفر در جنوب خوزستان و در کنار خلیج فارس واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار