تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۱۸۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سید شریف حسینی:
استیضاح وزیر نیرو خواست نمایندگان مجلس است
حسینی، مخالفت هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی را دلیل تاخیر در اعلام وصول طرح استیضاح وزیر نیرو در دو ماه اخیر دانست و اظهار داشت: درخواست کنندگان استیضاح وزیر نیرو هفته گذشته با مراجعه به رئیس مجلس از هیئت رئیسه اعلام وصول این طرح را درخواست کردند، اما رئیس مجلس مهلتی برای برگزاری نشستی با وزیر نیرو خواست تا مواردی که مدنظر نمایندگان است مرتفع شود
نایب رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: با وجود مخالفت هیئت رئیسه مجلس به استیضاح وزیر نیرو اصرار داریم.

سیدشریف حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز مخالفت هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی را دلیل تاخیر در اعلام وصول طرح استیضاح وزیر نیرو در دو ماه اخیر دانست و اظهار داشت: درخواست کنندگان استیضاح وزیر نیرو هفته گذشته با مراجعه به رئیس مجلس از هیئت رئیسه اعلام وصول این طرح را درخواست کردند، اما رئیس مجلس مهلتی برای برگزاری نشستی با وزیر نیرو خواست تا مواردی که مدنظر نمایندگان است مرتفع شود.
وی تصریح کرد: با وجود مهلت زیادی که برای حل بعضی مشکلات به وزیر نیرو داده شده، این مشکلات همچنان پابرجاست، به همین دلیل امضاکنندگان این طرح به استیضاح وزیر نیرو اصرار دارند.
به گفته وی، در حال حاضر 64 نماینده مجلس طرح استیضاح وزیر نیرو را امضا کرده‌اند و امضاها همچنان به قوت خود باقی‌است.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به طرح انتقال آب بهشت‌آباد (انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به استان‌های مرکزی) تاکید کرد: وزارت نیرو باید مواضع خود را نسبت به اجرای این طرح شفاف کند.
وی افزود: اظهارات ضد و نقیض وزارت نیرو در مورد طرح انتقال آب بهشت آباد پذیرفته نیست و باید تکلیف این طرح را مشخص و اجرای آن را متوقف کند.
حسینی اظهار داشت: گر چه این طرح هنوز کلنگ‌زنی نشده اما مطالعاتش همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به ادعای  وزارت نیرو مبنی بر حذف مصارف کشاورزی از این طرح، تصریح کرد: وزارت نیرو مدعی است حجم انتقال آب از یک میلیارد مترمکعب به 580 میلیون مترمکعب برای آب شرب استان‌های مرکزی کاهش یافته است. هر چند مخالفتی با تامین آب شرب سایر استان‌ها نداریم اما معتقدیم که نیاز به اجرای طرح جدید نیست و تونل کوهرنگ 3 (طرح در حال اجرای انتقال آب کارون به اصفهان) ظرفیت انتقال آب موردنیاز و تامین آب شرب این استان‌ها را دارد.
مجید نامجو وزیر نیرو 15 اسفند ماه سال گذشته به دلیل عدم کارآمدی و مدیریت با طرح استیضاح به صحن مجلس فراخوانده شد، اما با کسب 102 رای مخالف استیضاح در برابر 101 موافق توانست بار دیگر به وزارت نیرو بازگردد.
پس از گذشت نزدیک به هشت ماه از انجام این استیضاح، مهر ماه امسال دوباره جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (عمدتا اعضای کمیسیون‌های کشاورزی و انرژی مجلس)، طرح استیضاح نامجو وزیر نیرو را تهیه کردند.
عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران و به ورشکستگی کشاندن آنها، بی‌کفایتی در اخذ مطالبات وزارت نیرو از دولت، ناتوانی در حل مشکلات آب کشور، عدم انجام موادی از قانون بودجه و برنامه توسعه چهارم و پنجم، بی‌توجهی به مطالبات قانونی نمایندگان از حوزه‌های مختلف، دادن مجوز برای پرداخت یارانه‌ها از محل درآمدهای وزارت نیرو و تمکین در برابر فشارهای غیر قانونی مقامات بالاتر اجرایی، عدم توجه به استراتژی صنعت برق از جمله محورهای طرح استیضاحی است که توسط نمایندگان مجلس تهیه شده است.
وی سال گذشته به دلیل بی توجهی به مشکلات آبی کشور، عدم اجرای مصوبات سفرهای استانی، افزایش واردات محصولات کشاورزی در پی بی‌توجهی به آبیاری، بی‌برنامگی وزارت نیرو برای خشکسالی و بحران‌های آبی در کشور و بی‌عدالتی در توزیع اعتبارات وزارت نیرو استیضاح شده بود.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
شیبانی
|
Kazakhstan
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
1
0
از تلاش و زحمات نماینده محبوب شهرمان سید شریف ممنون وسپاسگذارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
0
1
از اميرمنصور آريا(خسروى) چه خبر؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
1
0
سيد شريف انشاالله باز هم موفق بشى
:
:
:
آخرین اخبار